• ورود کاربران
  • ثبت نام

انواع نظریه های رهبری

انواع نظریه های رهبری

نظر دیگران :              2 رای
تهیه کننده دکتر احمد ورزشکار قیمت
موضوع انواع نظریه های رهبری
پاورپوینت صفحات 36 137000
حجم فایل پاورپوینت 3.7 MB
تخفیف 0
هدیه
پی دی اف صفحات 36 19000
حجم فایل پی دی اف 19.6 MB
تخفیف 0
هدیه

سرفصل مطالب در فایل پاورپونت آموزشی انواع نظریه های رهبری:

معنای لغوی رهبری

معنای رهبری

تاثیر رهبری

دسته بندی نظریه های رهبری

نظریه های شخصیتی:

  1. چهار خصوصیت شخصیتی
  2. شش خصوصيت  برون‌گرا بودن

تئوری رهبر فره مند

نظریه های رفتاری

نظریه های اقتضایی

نظریه های جدید رهبری

نظریه وظیفه ای

نظریه وظایف رهبری : 14 وظیفه مختلف از نظر کرچ

مشاهده اسلاید ها در صفحات کوچک صرفا جهت اطلاع از کیفیت فایل و اطلاع از محتوا می باشد
انواع نظریه های رهبری
فایل پاورپوینت قیمت : 137000 تومان
فایل پی دی اف قیمت : 19000 تومان

معرفی انواع نظریه های رهبری

انواع نظریه های رهبری:

رهبری توانایی یک فرد یا گروهی از افراد برای تأثیرگذاری و هدایت پیروان یا سایر اعضای یک سازمان است.

رهبری شامل اتخاذ تصمیمات درست - و گاهی دشوار -، ایجاد و بیان چشم انداز روشن، ایجاد اهداف قابل دستیابی و ارائه دانش و ابزار لازم برای دستیابی به آن اهداف به پیروان است.

رهبران در بیشتر جنبه‌های جامعه یافت می‌شوند و مورد نیاز هستند، از تجارت گرفته تا سیاست و منطقه و سازمان‌های مبتنی بر جامعه.

یک رهبر کارآمد دارای ویژگی های زیر است: اعتماد به نفس، مهارت های ارتباطی و مدیریت قوی، تفکر خلاق و نوآور، پشتکار در مواجهه با شکست، تمایل به ریسک، گشودگی در برابر تغییر، و سطح سر و واکنش پذیری در مواقع بحران.

10 Major Leadership Theories Every Manager Should Master in 2023

در تجارت، افرادی که این ویژگی‌های رهبری را نشان می‌دهند، می‌توانند به مدیریت اجرایی یا سمت‌های سطح C، مانند مدیر عامل، مدیر ارشد اجرایی یا رئیس‌جمهور ارتقا پیدا کنند. افراد قابل توجهی که رهبری قوی در صنعت فناوری از خود نشان داده اند عبارتند از استیو جابز بنیانگذار اپل، بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت و جف بزوس مدیر عامل آمازون.

چه چیزی یک رهبر بزرگ را می سازد؟
تعاریف متعددی از رهبری وجود دارد، اگرچه تعاریف مختلف به طور کلی در این تئوری که رهبران بزرگ توانایی اتخاذ تصمیمات استراتژیک و رویایی و متقاعد کردن دیگران را برای پیروی از آن تصمیمات دارند، همگرا هستند. توافق بر این است که رهبران یک چشم انداز ایجاد می کنند و می توانند با موفقیت دیگران را وادار کنند تا برای دستیابی به آن هدف تلاش کنند. آنها این کار را با تعیین جهت و الهام بخشیدن به دیگران برای موفقیت در دستیابی به نتیجه نهایی انجام می دهند. علاوه بر این، آنها می توانند مردم را هیجان زده و انگیزه دهند تا در جهت چشم انداز کار کنند.

به عبارت دیگر، رهبران بزرگ می‌دانند که چگونه به مردم الهام بخشند و پیروانی را برای تکمیل وظایفی که به هدف رهبر دست می‌یابند، جلب کنند.

در مورد تئوری های رهبری بدانیم:

تئوری های رهبری توضیح می دهند که چگونه و چرا افراد خاص رهبر می شوند. آنها بر ویژگی های شخصیت و اقداماتی که افراد ممکن است برای بهبود مهارت های رهبری خود اتخاذ کنند، تأکید می کنند. ویژگی های برتری که توسط رهبران به عنوان ضروری برای رهبری موثر ذکر شده است عبارتند از:

اصول و اخلاق قوی اخلاقی
توانایی های سازمانی عالی
یادگیرنده شایسته
توسعه کارکنان را تشویق می کند
وابستگی و ارتباط را تشویق می کند
بر اساس تحقیقات، رهبران در سراسر جهان فکر می‌کنند این ویژگی‌ها حیاتی‌ترین ویژگی‌ها هستند. و نظریه های رهبری به روشن کردن چگونگی استفاده و پرورش این ویژگی ها توسط رهبران کمک می کنند. نظریه های رهبری اخیراً مدون تر شده اند که درک، بحث و ارزیابی آنها را در عمل ساده تر می کند.

تئوری رهبری چیست؟
یک نظریه رهبری توضیح می دهد که چگونه و چرا افراد خاص رهبر می شوند. تمرکز بر ویژگی ها و رفتارهایی است که افراد می توانند برای افزایش توانایی رهبری خود اتخاذ کنند. به گفته رهبران، اخلاق قوی و استانداردهای اخلاقی بالا از ویژگی های ضروری یک رهبر خوب است.


برچسب ها: رهبری در سازمان سازمان موفق پاورپونت رهبری پاورپونت آموزشی مدیریت پاورپونت آموزشی فایل آموزشی مدیریت فایل رایگان مدیریت نظریه رهبری چیست؟ مدیریت انواع نظریه رهبری نظریه های رهبری رهبری
دیدگاه
دیدگاه شما :