• ورود کاربران
  • ثبت نام

ساختار چیست؟

ساختار چیست؟

نظر دیگران :              1 رای
تهیه کننده دکتر احمد ورزشکار قیمت
موضوع ساختار چیست؟
پی دی اف صفحات 1 9000
حجم فایل پی دی اف 0.4 MB
تخفیف 0
هدیه
پاورپوینت صفحات 1 94000
حجم فایل پاورپوینت 2.5 MB
تخفیف 0
هدیه

ساختار  Stracture

تعریف ساختار

ساختاردهي

ابعاد سازمان‌ها

مشاهده اسلاید ها در صفحات کوچک صرفا جهت اطلاع از کیفیت فایل و اطلاع از محتوا می باشد
ساختار چیست؟
فایل پی دی اف قیمت : 9000 تومان
فایل پاورپوینت قیمت : 94000 تومان

معرفی ساختار چیست؟

ساختار  Stracture

ساختار

منظور مجموعه‏اي از ويژگي‏هاي سازماني است كه با ابعادي نظير تمركز ، پيچيدگي و رسميت سر و كار دارند و برخي از آنها در نمودار سازماني نشان داده مي‏شوند.

1. اصول تقسيم كار و تخصصي سازي و هم‌چنين هماهنگي؛

2. ويژگي‌هاي برجسته نمودار سازماني (سازمان‌دهي وظيفه‌اي، متمركز يا غير متمركز و غيره)؛

3. نحوه ارتباط افراد (روابط مستقيم و غيرمستقيم)؛

4. الگوهاي طبقه‌بندي و كنترل.

5. عموماً چنين پرسش‌هايي مطرح مي‌شود: سازمان متمركز است يا غير متمركز؟ وظايف اصلي چيستند؟ تنش بين وظايف كليدي چيست؟ ساختار غير رسمي (ارتباطات مستقيم با رده بالاي سازمان، باندها و گروه‌ها و گروه‌هاي غيررسمي تصميم‌گيري) چگونه است؟

تعريف 

ساختار سازماني تصريح مي‏کند که وظايف، چگونگي تخصيص داده شوند، چه شخصي به چه کسي گزارش دهد و ساز و کارهاي هماهنگي رسمي و همچنين الگوهاي تعاملي سازماني که بايد رعايت شوند کدامند. ساختار به عنوان يکي از اجزاي سازمان که از عناصر پيچيدگي، رسميت و تمرکز تشکيل شده است ، تعريف مي‏شود به طوري که پيچيدگي حدود تفکيک درون سازمان، ميزان تخصص‏گرايي، تقسيم کار، تعداد سطوح در سلسله مراتب سازماني و حد و حدودي پراکندگي جغرافيايي را تصريح مي‏کند. رسميت با حدي که يک سازمان براي جهت‏دهي رفتار کارکنانش به قوانين، مقررات و رويه‏ها متکي است را بيان مي‏کند. تمرکز ، به  جايي که اختيار تصميم‏گيري در آنجا متمرکز است، اشاره دارد.

ساختاردهي

ابعاد سازمان‌ها

افقي

عمودي

 


برچسب ها: ناميدي‌هاي تأثير گذار در ساختار ميزان كارايي و تناسب ساختار موجود با سازمان انواع ساختار ابعاد ساختار مفهوم ساختار تعریف ساختار ساختار چیست ساختار سازماني ويژگي‏هاي سازماني تکنولوژي سازماني ارائه يك ساختار جديد آيا ساختار و تناسب با اهداف سازمان است يا خير؟ ساختار بلند ساختار كوتاه بررسي نوع ساختار ساختار در سازمان ساختار
دیدگاه
دیدگاه شما :