• ورود کاربران
  • ثبت نام

سطوح تجزیه و تحلیل سازمان در سطح سازمانی

سطوح تجزیه و تحلیل سازمان در سطح سازمانی

نظر دیگران :              0 رای
تهیه کننده دکتر احمد ورزشکار قیمت
موضوع سطوح تجزیه و تحلیل سازمان در سطح سازمانی
پی دی اف صفحات 28 19000
حجم فایل پی دی اف 3.7 MB
تخفیف 0
هدیه
پاورپوینت صفحات 28 44000
حجم فایل پاورپوینت 2.6 MB
تخفیف 0
هدیه
فایل انگلیسی صفحات ۲۸ 144000
حجم فایل فایل انگلیسی ۲.۷ MB
تخفیف 0
هدیه

اولین سطح : تحلیل کلان – اجتماعی

دومین سطح : تحلیل سازمانی

سومین سطح : تحلیل زیر سازمانی

فعالیت های سازمان از نظر فایول

اصول مدیریت فایول

فعالیت های سازمان از نظر فایول

اصول مدیریت فایول

توانایی های مدیر

رابطه تواناییها و سطوح مدیریت در سازمان از نظر فایول

وظایف مدیریت از نظر گیولیک

مبنای چهارگانه طبقه بندی وظایف

اصول تشکیل سازمان از نظر گیولیک

تعریف سازمان از نظر برنارد

عوامل تحقق همکاری در سازمان

وظایف مدیران در این سازمان

تفویض اختیار از نظر بارنارد

مشاهده اسلاید ها در صفحات کوچک صرفا جهت اطلاع از کیفیت فایل و اطلاع از محتوا می باشد
سطوح تجزیه و تحلیل سازمان در سطح سازمانی
فایل پی دی اف قیمت : 19000 تومان
فایل پاورپوینت قیمت : 44000 تومان
فایل فایل انگلیسی قیمت : 144000 تومان

معرفی سطوح تجزیه و تحلیل سازمان در سطح سازمانی

با دانلود فایل پاورپوینت قابل ویرایش و یا دانلود فایل ورد قابل ویرایش و یا دانلود فایل پی دی اف از سرفصل ها و مطالب ذیل آگاهی و دانش بدست می آورید که در ذیل برخی مطالب فایل با جزئیات و برخی صرفا سرفصلهای آن بیان شده است. 

جنبه های تحلیل نظری سازمان
قلمرو تحلیل
بر مبنای زمینه های افقی ، یعنی بر مبنای طیفی که تحت پوشش قرار می دهد و تعداد عناصری که در چارچوب توضیحی خود می پذیرد.
سطح تجزیه و تحلیل
زمینه های عمومی آن را با در نظر گرفتن درجه تجریدی که منعکس می کند و با وقوع تعداد موارد خاصی که مسئول آن است تحلیل می کنند.
سطح تجزیه و تحلیل چیزی خیلی بیشتر از ”صرفا شیوه متفاوتی از نگاه به اشیا“ می باشد .
سطح تجزیه و تحلیل بمثابه یک معیار قدرتمند در انتخاب نوع تحقیقات سیستماتیک در مورد محتوی و روش به کار می رود.
سطح تجزیه و تحلیل نه تنها موضوع مورد مطالعه یک تئوری پرداز خاص و یا خط فکری او را معین می کند بلکه نهایتاً جنبه هایی از تشکیلات اداری که ارزش مطالعه و بررسی داشته و چگونگی بررسی و مطالعه آنها را نیز مشخص می نماید. 
سطوح تجزیه و تحلیل سازمان

  1. سطح تجزیه و تحلیل بوروکراسی (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)
  2. سطح تجزیه و تحلیل سازمانی (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)
  3. سطح تجزیه و تحلیل کارگاهی (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)
  4. سطح تجزیه و تحلیل تکنیک (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

دومین سطح تجزیه و تحلیل سازمان : تحلیل سازمانی
نام این سطح پدیده سازمانی است.

این سطح ، سازمان را به عنوان واحد اصلی تحلیل می پذیرد و در آن راهبردهای گوناگون اداری با هم مقایسه می شوند .در سطح تحلیل سازمانی اعتبار سازمانهای دیوان سالار مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و بر شیوه ها و طرق بهبود و اصلاح عملیات و رویه ها درسطح راه کارها و کارایی فنی تمرکز می شود.

نظریه پردازان این سطح : هنری فایول ، لوتر گیولیک ، چستر بارنارد.

مقدمه

نوشته های این سطح از تجزیه و تحلیل بیشترین بخش نوشته های نظریه سازمانی را در وضع موجود امروزی تشکیل می دهند . اندیشه کلاسیک مدیریت و نمایندگان اصلی آن مانند هنری فایول ، لوتر گیولیک ، لیندال اورویک ، جیمز مونی ، آلن رایلی ، ماری پارکر فالت و فردریک تیلور ، همگی در این طبقه جای می گیرند . مکتب روابط انسانی و جریان نئوکلاسیک ها که با چهره هایی همچون چستر بارنارد ، هربرت سایمون و رنسیس لیکرت ، وایت بکی ارائه شده است نیز در این طبقه از سطح تجزیه و تحلیل قرار می گیرند . همچنان که مکاتب انسانی و روانشناسی سازمان نیز در این سطح قابل بررسی هستند.

ویژگی های دیدگاه سازمانی

در این سطح استراتژی های گوناگون اداری با هم مورد مقایسه قرار می گیرند .

هنری فایول  (1925-1841): 

هنری فایول یک مهندس معدن فرانسوی بود . که در اوایل جوانی به سمت مدیر عامل یک شرکت ورشکسته انتخاب گردید . وی در سن 77 سالگی هنگامی که بازنشسته می شد به عنوان یک عنصر کارآفرین مشهور شد . در بحبوحه ی سالهای جنگ جهانی اول (1916)  فایول بطور مستقل از جنبش مدیریت علمی آمریکایی ، مکتب مبتنی بر اصول علم اداره (مکتب اصول گرایی در مدیریت ) را مطرح کرد.

همچنین در این فایل مطالب ذیل بیان می شود: 

فعالیت های سازمان از نظر فایول (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)
اصول مدیریت فایول (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)
توانایی های مدیر از نظر فایول (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

رابطه تواناییها و سطوح مدیریت در سازمان از نظر فایول (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

لوتر گیولیک (1892 – 1993): 

گیولیک در سال 1937 به همراه اورویک ، کتابی را به نام مقالاتی در باب علم اداره انتشار دادند و اصول سازمان را بنا نهادند .

ایشان اصول متعددی برای تشکیل سازمان ها وضع کردند که بیشتر به مسائل ساختاری اشاره دارد.

وظایف مدیریت از نظر گیولیک (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

مبنای چهارگانه طبقه بندی وظایف (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)
اصول تشکیل سازمان از نظر گیولیک (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)
چستر بارنارد  (1886–1961):

چستر بارنارد ، رییس شرکت تلفن بل در نیوجرسی آمریکا بود . وی در سال 1938 کتابی با عنوان وظیفه مدیر عالی اجرایی منتشر نمود . برجسته ترین کار وی، تحلیلی است که از فرآیند تصمیم گیری به دست آورده است. وی با نگرش رفتاری موضوع سازمان را مورد بررسی قرار می دهد.

تعریف سازمان از نظر برنارد (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

عوامل تحقق همکاری در سازمان (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

وظایف مدیران در سازمان از نظر بارنارد (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

تفویض اختیار از نظر بارنارد (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

وایت بکی : امتزاج و اختلاط (فرآیند همجوشی)

نظریه امتزاج این است که ، افراد به سازمان ها ملحق می شوند چون از طریق این الحاق به بعضی از هدف های خود نائل می شوند و سازمانها نیز افراد را استخدام می کنند زیرا تصور می کنند که از طریق قبول آنها در سازمان به هدفهای خود نایل می شوند.

نظریه امتزاج و اختلاط

در واقع هر یک ، دیگری را عاملی می داند برای رسیدن به بخشی از هدفهای خویش . در واقع سطح مشترکی در نتیجه ای الحاق به دست می آید که هرچه این سطح وسیع تر باشد کارمند و سازمان ، همسوتر و هم جهت تر با هم فعالیت می کنند.

توجه :

فایل پی دی اف ( .pdf)  این محصول مشابه فایل پاورپوینت ( .pptx ) آن به صورت غیر قابل ویرایش می باشد و فایل ورد ( .docx ) از نظر محتوایی مشابه فایل پاورپوینت و از نظر شکلی فایل ورد قابل ویرایش به صورت ورد مقاله ی  قابل ویرایش است.


برچسب ها: مدیریت ppt تعریف مدیریت دوره های آموزشی مدیریت اصول مدیریت کارخانه مدیریت مبانی سازمانpdf جزوه نظریه های مدیریت pdf دانلود کتاب تئوری های مدیریت پیشرفته pdf مدیریت چیست دکتر هادی ورزشکار ppt تئوری های مدیریت ppt تئوری های مدیریت doc دانلود پاورپوینت تئوری های مدیریت پیشرفته صوت اموزش تئوریهای مدیریت فیلم آموزش مبانی سازمان و مدیریت دکتر احمد ورزش کارppt دانلود انواع تئوری های مدیریت انواع نظریه های مدیریت doc پاورپوینت آماده مدیریت دانلود تحقیق تئوریهای مدیریت منبع دکترای مدیریت منبع کارشناسی ارشد مدیریت دانلود مقاله تئوری های مدیریت خلاصه کتاب مدیریتی تعریف تجزیه و تحلیل سازمان مدلهای تجزیه و تحلیل سازمان روش های تجزیه و تحلیل سازمان دانلود کتاب تجزیه و تحلیل سازمان pdf انواع سطوح تجزیه و تحلیل سازمان دانلود مقاله تجزیه و تحلیل سازمان پاورپوینت تجزیه و تحلیل سازمان
دیدگاه
دیدگاه شما :