• ورود کاربران
  • ثبت نام

مبانی و مفاهیم مدیریت بازرگانی بین الملل

مبانی و مفاهیم مدیریت بازرگانی بین الملل

نظر دیگران :              1 رای
تهیه کننده دکتر احمد ورزشکار قیمت
موضوع مبانی و مفاهیم مدیریت بازرگانی بین الملل
پی دی اف صفحات 20 38000
حجم فایل پی دی اف 2.4 MB
تخفیف 0
هدیه
پاورپوینت صفحات 20 138000
حجم فایل پاورپوینت 2.4 MB
تخفیف 0
هدیه

:: مبانی و کلیات مدیریت بازرگانی بین الملل
:: اصول ارتباطات در بازرگانی بین الملل
:: اسناد بازرگانی بین الملل و اعتبارات اسنادی (UCP600)
:: اینکوترمز 2020

مشاهده اسلاید ها در صفحات کوچک صرفا جهت اطلاع از کیفیت فایل و اطلاع از محتوا می باشد
مبانی و مفاهیم مدیریت بازرگانی بین الملل
فایل پی دی اف قیمت : 38000 تومان
فایل پاورپوینت قیمت : 138000 تومان

معرفی مبانی و مفاهیم مدیریت بازرگانی بین الملل

مبانی و کلیات مدیریت بازرگانی بین الملل

مقدمه

بر اساس گزارش انجمن خدمات خارجی آمریکا، بیش از 80 درصد از قدرت خرید جهان خارج از ایالات متحده است. سازمان های آمریکایی که مایل به مشارکت و رقابت در بازار جهانی هستند به کارکنانی با دانش سیاست خارجی، فرهنگ های مختلف و اقتصاد جهانی برای ایجاد روابط تجاری بین المللی موثر نیاز دارند.

این گزارش به عنوان مقدمه جهت بیان اهمیت بازرگانی بین الملل بیان شد.

بنابراین ورود به تجارت بین الملل و بهره گیری از ظرفیت های فرامرزی می تواند سرعت رشد چندین برابری در کسب و کارها ایجاد نماید که لازمه آن آشنایی با مبانی ، مفاهیم، اصول، قوانین و مقررات و مهارت های ارتباطی و شناخت فرهنگی و ... در سطح بین‌الملل است.

مسیر شکل گیری بازرگانی بین الملل و مدیریت آن

1. تغییر روش تولید در کشاورزی به صورت آیش در هلند

2. افزایش تولیدات کشاورزی

3. نیاز به بازار

4. تلاش برای دستیابی به وسیله حمل و نقل مناسب برای حمل کالا

5. اختراع ماشین بخار

6. تحولات صنعتی عظیم و انقلاب صنعتی

7. بروز نتایج حاصل از انقلاب صنعتی

8. بروز تجارت و بازرگانی بین الملل

9. مهاجرت زمین داران به شهرها

10. پایه گذاری صنعت توسط ایشان

11. مهاجرت کارگران از روستاها به شهرها

12. نیاز به کارگران متخصص

13. آموزش کارگران برای تولید بیشتر

14. افزایش آگاهی آنان از مسائل

15. تشکیل اتحادیه های کارگری

16. نیاز به شیوه های جدیدی از مدیریت

17. شکل گیری سازمان‌ها

18. ظهور روش های جدید در تولید

19. ظهور و شروع شکل گیری مکاتب مختلف مدیریت

20. تخصصی شدن مدیریت در موضوعات(مدیریت بازرگانی بین الملل)

اقتصاد

تعریف

اقتصاد یک علم اجتماعی است که به تولید، توزیع و مصرف کالاها و خدمات می پردازد. این مطالعه چگونگی انتخاب افراد، مشاغل، دولت ها و ملت ها در مورد نحوه تخصیص منابع را مطالعه می کند. اقتصاد بر اعمال انسان ها تمرکز دارد، با این فرض که انسان ها با رفتار منطقی عمل می کنند و به دنبال بهینه ترین سطح سود یا مطلوبیت هستند. وظیفه علم اقتصاد این است که تعیین کند کدام روش‌ها بهترین نتایج را دارند.

تاریخچه

هزیود، کشاورز/شاعر یونانی، یکی از اولین متفکران اقتصادی ثبت شده قرن 8 قبل از میلاد بود.، که نوشته است برای غلبه بر کمبود؛ کار، مواد و زمان باید به طور مؤثر اختصاص داده شود.

 اما بنیانگذاری اقتصاد مدرن غربی با آدام اسمیت، فیلسوف اسکاتلندی در سال 1776 طی انتشار کتابش است که تحقیقی در مورد طبیعت و علل ثروت ملل، بوده است.

مفهوم

اصل (و مشکل) علم اقتصاد این است که انسان خواسته های نامحدودی دارد و دنیایی از امکانات محدود. به همین دلیل، مفاهیم اثربخشی و کارایی و در مجموع بهره وری از نظر اقتصاددانان بسیار مهم است. آنها استدلال می کنند که افزایش بهره وری و استفاده کارآمدتر از منابع می تواند منجر به استاندارد زندگی بالاتر شود.

تعریف کسب و کار

اصطلاح کسب و کار، به سازمان یا نهادی اطلاق می شود که در فعالیت های تجاری، صنعتی یا حرفه ای فعالیت می کند.

کسب‌وکارها می‌توانند نهادهای انتفاعی یا سازمان‌های غیرانتفاعی باشند که برای انجام یک مأموریت خیریه یا پیشبرد یک هدف اجتماعی فعالیت می‌کنند.

کسب‌وکارها در مقیاسی از شرکت‌های انفرادی تا شرکت‌های بین‌المللی هستند و می‌توانند از اندازه کوچک تا بزرگ متغیر باشند.

تعریف تجارت

تجارت به مبادله داوطلبانه کالا یا خدمات بین بازیگران مختلف اقتصادی اشاره دارد. از آنجایی که طرفین تعهدی برای تجارت ندارند، معامله تنها در صورتی انجام می شود که هر دو طرف آن را برای منافع خود مفید بدانند.

تجارت که در اقتصاد کلان استفاده می شود، معمولاً به تجارت بین المللی اشاره دارد، سیستم صادرات و واردات که اقتصاد جهانی را به هم متصل می کند. کالایی که به بازار جهانی فروخته می شود صادراتی است و کالایی که از بازار جهانی خریداری می شود وارداتی است. صادرات می تواند منبع اصلی ثروت برای اقتصادهای دارای ارتباط خوب باشد.

تجارت بین‌الملل نه تنها منجر به افزایش کارایی می‌شود، بلکه به کشورها امکان می‌دهد از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) توسط شرکت‌های دیگر کشورها بهره ببرند. سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی می‌تواند ارز و تخصص خارجی را وارد کشور کند و سطح اشتغال و مهارت محلی را بالا ببرد.

بازرگانی  

تعریف

بازرگانی، به خرید و فروش کلان اقتصادی کالاها و خدمات توسط سازمان های بزرگ در مقیاس کلان اطلاق می شود. فروش یا خرید یک کالا توسط یک مصرف کننده به عنوان یک معامله تعریف می شود، در حالی که بازرگانی به تمام معاملات مربوط به خرید و فروش آن کالا در یک اقتصاد گفته می شود. بیشتر بازرگانی در سطح بین المللی انجام می شود و خرید و فروش کالا بین کشورها را نشان می دهد.

تاریخچه

بازرگانی از زمانی وجود داشته است که انسان ها مبادله کالاها و خدمات را با یکدیگر آغاز کردند. از روزهای اولیه مبادله کالا به کالا تا خلق ارزها و ایجاد مسیرهای تجاری، انسان ها به دنبال راه هایی برای مبادله کالاها و خدمات و ایجاد فرآیند توزیع درکنار فرآیند تولید آن بوده اند.

مفهوم

توجه به این نکته ضروری است که بازرگانی به معنای "کسب و کار" نیست، بلکه زیرمجموعه ای از آن است. بازرگانی به فرآیند تولید یا تولید کسب و کار مربوط نمی شود، بلکه فقط به فرآیند توزیع کالاها و خدمات مربوط می شود. جنبه توزیع طیف وسیعی از حوزه ها مانند لجستیک، سیاسی، نظارتی، قانونی، اجتماعی و اقتصادی را در بر می گیرد.

تعریف بازرگانی

بازرگانی انجام داد و ستد بین عوامل اقتصادی است. به طور کلی، بازرگانی به مبادله کالاها، خدمات یا چیزهای با ارزش بین مشاغل یا نهادها اشاره دارد.

از منظری کلان، ملت ها دغدغه مدیریت بازرگانی را به گونه ای دارند که رفاه شهروندان را با ایجاد شغل و تولید کالاها و خدمات سودمند افزایش دهد.

امروزه بازرگانی به خرید و فروش کلان اقتصادی کالا و خدمات توسط سازمان ها اطلاق می‌شود.

خرید یا فروش یک کالا به عنوان معامله شناخته می شود، در حالی که تمام معاملات آن کالا در یک اقتصاد به عنوان بازرگانی شناخته می شود.

بازرگانی منجر به شکوفایی ملت ها و افزایش استاندارد زندگی می شود، اما اگر کنترل نشود یا تنظیم نشود، می‌تواند منجر به اثرات منفی خارجی شود.

تعریف بازرگانی بین الملل

بازرگانی بین المللی، تجارت بین شرکت ها در کشورهای مختلف یا تجارت بین کشورهای مختلف است.

تجارت بین المللی به معاملات بین شرکت ها یا سازمان ها در کشورهای مختلف اطلاق می‌شود.

در مقایسه با تجارت داخلی، تجارت بین‌الملل به‌دلیل زیر به طور قابل‌توجهی پیچیده‌تر از تجارت داخلی است.

سیر مکاتب اقتصادی

الزامات برنامه ریزی راهبردی ورود به بازرگانی بین المللی

الزام تفکر استراتژیک

مجموعه ای از مطالعات،  بررسی ها و تحقیقات در تفکر استراتژیک اعم از مفهوم، ماهیت، منشاء تعریف، ویژگی ها، کارکرد،  رویکرد ها تکنیک ها،  فرایند و سایر نیازمندی‌های مطالعاتی است که امکان تفکر راهبردی سیستمی و تئوریک را برای تدوین سند راهبردی فراهم می نماید.

الزام مطالعات رهبری سازمانی

مجموعه ای از مطالعات و بررسی ها و پژوهش ها در موضوع رهبری سازمان است که بتواند با استفاده از نفوذ و هدایت زیرمجموعه نقش، کارکرد، ویژگی‌ها، اثرات و کارآمدی رهبری را در تدوین سند راهبردی تجزیه و تحلیل، تشریح و تبیین کند.

الزام مطالعاتی مدیریت مالی

مجموعه مطالعات و بررسی مدیریت مالی که بتواند اهمیت، ضرورت، اثربخشی، کارآمدی، فرآیندها، محیط عملیات، منابع برنامهریزی و سازماندهی مالی مطالعات مالی را تجزیه و تحلیل، تشریح و تبیین نماید.

الزام مطالعات کارآفرینی

 مجموعهای از مطالعات و بررسیها در موضوع کارآفرینی میباشد که بتواند با فرآیند خلق ارزش جدید مادی و معنوی از طریق یک تلاش متعهدانه  هدفمند را با در نظر گرفتن ریسکهای ناشی از آن همراه با کارکرد، مزایا، حوزه‌ها،  انواع و سایر مولفههای موثر در آن را شناسایی تجزیهوتحلیل، تشریح و تبیین نماید.

الزام مطالعات محیط قانونی امروز

 مجموعه‌ای از مطالعات، بررسی‌ها و پژوهش ها درباره محیط قانونی امروزی است که بتواند با تحلیل موضوع، صنعت، اقتصاد، اجتماع، فرهنگ، سیاست، اعتبارات، زیرساخت‌ها، عوامل جهانی در همه موضوع‌های مرتبط، عوامل تکنولوژیکی، قوانین و مقررات و سایر مولفه های اثرگذار در کارآمدی و هدفمندی تدوین سند راهبردی را شناسایی، تجزیه و تحلیل، تشریح و تبیین نماید.

الزام مطالعات استراتژی اصلی

 مجموعه ای از مطالعات بررسی ها و تحقیقات در خصوص استراتژی اصلی که نمایانگر تمرکز بر روی موضوع فعالیت اصلی است حتماً باید شناسایی، تجزیه و تحلیل، تشریح و تبیین گردیده و مورد توجه قرار بگیرد تا از جابجایی اهداف و به حاشیه پرداختن جلوگیری شود.

الزام مطالعات مدیریت ریسک

مجموعه ای از مطالعات، بررسی ها و پژوهش ها درباره مدیریت ریسک است چرا که همه موضوعات و کسب و کارها در سطح خود و در حد و اندازه مربوط دارای ریسک بوده شناسایی، تجزیه و تحلیل، تشریح و تبیین و مدیریت کردن ریسک در هر حوزه یکی از الزامات مربوط می باشد.

 الزام مطالعات مدیریت سرمایه‌انسانی

 مجموعهای از مطالعات، بررسی ها و پژوهشها در موضوع مدیریت سرمایهانسانی است که شامل شناسایی، شایسته یابی، شایسته گزینی ،شایسته سالاری تربیت، آموزش، توسعه، پرورش، تجزیه و تحلیل، برنامه‌ریزی، تامین، به کارگیری جبران خدمات نگهداری و سایر مولفه های سرمایه انسانی را در بر می‌گیرد.

الزام مطالعات تخصصی  تکنولوژیکی

 مجموعه ای از مطالعات، بررسی ها و پژوهش ها در موضوع تبادل الکترونیک و تکنولوژی شامل چگونگی تعمیر، بهره‌مندی و به کارگیری ابزارهای الکترونیکی،فضای مجازی، اینترنت، تلفن، تلوزیون، رادیو وسایر ابزارها و رسانه‌های الکترونیکی و تکنولوژیکی است که این امر فرصت بزرگی برای دستیابی به اهداف را فراهم می نماید.

الزام مطالعات حل تعارضات

در مطالعات تخصصی استراتژیک جهت برنامه ریزی استراتژیک،  پیاده سازی و اجرای استراتژی ها و ارزیابی و کنترل استراتژی ها در سراسر سازمان قابل اعمال می باشد. مدیریت تعارضات و حل آن از اهمیت، ضرورت و کاربرد بسیار بالایی برخوردار است اگر اطلاعات لازم در خصوص تعارض و سبکهای مدیریت تعارض مورد توجه قرار بگیرد و دانش لازم درباره آن وجود داشته باشد در شناخت،  تجزیه و تحلیل، تشریح و تبیین اهداف، ماموریت ها و استراتژی ها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

الزام مطالعات تطبیقی

 مجموعه ای از مطالعات بررسی ها و تحقیقات در خصوص چشم انداز، مأموریت، استراتژی‌ها و سایر عناصر اصلی تشکیل دهنده سند راهبردی شرکت‌های پیشرو و مشابه در صنعت موضوع فعالیت شرکت در سطح ملی و بین‌المللی و سایر شرکت ها، بنگاه‌ها و صنایع تولیدی، تجاری و اقتصادی.


برچسب ها: الزامات برنامه ریزی راهبردی سیر مکاتب اقتصادی تعریف بازرگانی بازرگانی بین الملل بازرگانی تجارت تعریف تجارت کسب و کار تعریف کسب و کار مفهوم اقتصاد تعربف اقتصاد اقتصاد مدیریت بازرگانی بین الملل بین الملل مدیریت بازرگانی اینکوترمز 2020 مبانی و کلیات مدیریت بازرگانی بین الملل
دیدگاه
دیدگاه شما :