• ورود کاربران
  • ثبت نام

رهبری کسب و کار و سازمان به جای مدیریت و ریاست

رهبری کسب و کار و سازمان به جای مدیریت و ریاست

نظر دیگران :              1 رای
تهیه کننده دکتر هادی ورزش کار قیمت
موضوع رهبری کسب و کار و سازمان به جای مدیریت و ریاست
صدا مدت زمان 05:53 0
حجم فایل صدا 3.6 MB
تخفیف 0
هدیه
مشاهده اسلاید ها در صفحات کوچک صرفا جهت اطلاع از کیفیت فایل و اطلاع از محتوا می باشد
رهبری کسب و کار و سازمان به جای مدیریت و ریاست
فایل صدا قیمت : 0 تومان

معرفی رهبری کسب و کار و سازمان به جای مدیریت و ریاست

تبدیل کسب و کار به یک کسب و کار موفق

اگر بخواهیم کسب و کارمان را سازمان مان را تبدیل کنیم به یک کسب و کار موفق به یک کسب و کار پیشرو ، به یک سازمان پیشرو چه کار باید بکنیم؟

اولین قدمی که باید برداریم اینه که سبک اداره سازمان یا اداره کسب و کارمان را تغییر دهیم یعنی اولین قدم به خود ما بر میگردد که صاحب کسب و کار هستیم ، که اداره کننده کسب و کار هستیم . حالا به عنوان کسب و کار شخصی در نظر بگیریم یا یک سازمان بزرگ یا مدیری از یک سازمان بزرگ تفاوتی ندارد ولی اگر بخواهیم هر جایی هستیم آن را تبدیل کنیم به یک مجموعه موفق و پیشرو اولین اقدام این است که ما سبک اداره سازمان و کسب و کارمان را تغییر بدهیم. 

دنبال ریاست کردن نباشیم در سازمان و کسب و کارمان . در مرحله اول مدیریت کنیم و در مرحله متعالی تر از مدیریت گذر کنیم و سازمانمان را رهبری کنیم. معمولا کسانی که دنبال ریاست کردن هستن نتیجه کارشان می شود یک کسب و کار ناموفق ، یک سازمان نا موفق یک بخش یا واحد نا موفق اما کسی که داره کسب و کارش را مدیریت می کنه می تونه اون مجموعه و اون کسب و کارش را تبدیل کند به یک کسب و کار موفق. 

کسی که رفته به سمت رهبری و از مدیریت کردن هم گذر کرده می تواند سازمان و مجموعه اش را تبدیل کند به یک مجموعه پیشرو . در بحث نهاد و نهادگرایی گفتیم که نهاد یک مجموعه ای است که غیر قابل حذف است و ما نمی توانیم آن را از جامعه جدا کنیم و اگر نباشد یک خلا ایجاد شده. مثل نهاد خانواده ، مثل نهاد اجتماع. 

کسب و کار اگر ریاست بشود نتیجش میشه کسب و کار ناموفق

کسب و کار اگر مدیریت بشود نتیجش میشه کسب و کار موفق

کسب و کار اگر رهبری بشود نتیجش میشه نهاد پیشرو 

مسیری که یک کسب و کار طی می کنه اگر مبتنی بر ریاست باشه ، روزمرگی و در نهایت افول تدریجی و نابودی و ازبین رفتن است . چه کسب و کار باشد چه یک سازمان باشد . مثلا یک سازمان را میبینی دچار روزمرگی شده، دچار فعالیت های جاری بی ثمر شده. کسب و کار را می بینیم که هیچ رشدی توش نداره و چند ساله در همون جایی قرار گرفته که سالهای شروع فعالیتشم در همون جا قرار داشته . اما اگر مدیریت شود سازمان به سمت توسعه و پیشرفت حرکت می کند. مسیر پیشرفتش مسیر شارپی و با شتاب بالا نیست اما حرکتش به سمت توسعه و پیشرفت است. اگر رهبری  بکنیم تبدیل می شیم به یک نهاد به مجوعه ای که دیگه نمیشه از جامعه گرفت. اگر نباشه توی اون جامعه ، توی اون کشور در سطح عالی و در سطح دنیا دچار خلع میشیم. 

ما اگر رهبری بکنیم کسب و کارمان را تبدیل میشیم به یک نهاد پیشرو و پیشران نهادی که دیگه فقط برای خودش مفید نیست . پیشران هست. یک عده را هم با خودش میاره بالا و سبب توسعه عده ی خیلی زیادی میشه. 

مثال بخوایم اگر بزنیم شخصی که برای خودش داره با ماشین خودش کار میکنه میشه یک کسب و کار معمولی که خیلی به توسعه بالایی دست پیدا نمی کنه. اگر بیایم یک آژانس تاکسیرانی بزنیم، یک شرکت تاکسیرانی بزنیم این میتونه تبدیل بشه به یک کسب و کار نسبتا موفق ولی اگر بیایم یک شرکت مثل اسنب را بزنیم تبدیل میشیم به یک نهاد. همین الان فکر کنید که اسنپ نباشه. چقدر فعالیت مردم دچار خلا و مشکل می شه و احساسش می کنن. 

دنیای بدون گوگل را در نظر بگیرید که اگر نباشه چه اتفاقی میوفته ؟ اگر گوگل نباشه چقدر زندگی های ما تغییر می کنه . خودش رو تبدیل کرده به یک نهاد جهانی . پس باید گذر کنیم از ریاست به مدیریت و از مدیریت به رهبری. اما تفاوت اینها چیه ؟ کسی که داره ریاست میکنه با کسی که داره مدیریت میکنه و کسی که داره رهبری می کنه چه تفاوتی دارد؟

 

برای شناخت این تفاوت ها ادامه صوت ها و مطالب مرتبط با این موضوع را بخوانید. 

این فایل را برای کسانی که صاحب کسب و کار هستند ارسال کنید تا بتوانند به رشد و توسعه بالا دست یابند و زمینه ساز رشد آن ها شوید. 

نظرتان را در خصوص مطالب ارائه شده در بخش نظرات بگویید تا دیگران نیز از آن بهره مند شوند. 


برچسب ها: موفیت کسب و کارها از طریق رهبری موفقیت کسب و کار با رهبری کسب و کارمان را رهبری کنیم نه مدیریت تکنیک های رهبری کسب و کار چگونه رهبر خوبی باشیم روش های رهبری کسب و کار شیوه های رهبری کسب و کار آموزش رهبری کسب و کار رهبر کسب و کارمان باشیم رهبری به جای مدیریت سازمان چگونه کسب و کارمان را رهبری کنیم
دیدگاه
دیدگاه شما :