• ورود کاربران
  • ثبت نام

چرا باید تیم کاری تشکیل دهیم؟

چرا باید تیم کاری تشکیل دهیم؟

نظر دیگران :              2 رای
تهیه کننده فاطمه ورزشکار قیمت
موضوع چرا باید تیم کاری تشکیل دهیم؟
فیلم مدت زمان 00:01:24 0
حجم فایل فیلم 10 MB
تخفیف 0
هدیه

چرا باید تیم کاری تشکیل دهیم؟

10  دلیل که چرا بهتر است تیم کاری تشکیل بدهیم؟

مشاهده اسلاید ها در صفحات کوچک صرفا جهت اطلاع از کیفیت فایل و اطلاع از محتوا می باشد
چرا باید تیم کاری تشکیل دهیم؟
فایل فیلم قیمت : 0 تومان

معرفی چرا باید تیم کاری تشکیل دهیم؟

جان جی مورفی، نویسنده کتاب " با هم کشیدن: 10 قانون برای کار تیمی با کارایی بالا "، می گوید:

کار تیمی برای موفقیت یک شرکت ضروری است.

هر فردی دارای مواهب، استعدادها و مهارت های منحصر به فردی است. وقتی آنها را به میز مذاکره می آوریم و آنها را برای یک هدف مشترک به اشتراک می گذاریم، می تواند به شرکت ها یک مزیت رقابتی واقعی بدهد.

اما جادوی واقعی کار تیمی اینجاست که وقتی به درستی انجام شود، مزایایی دارد که بسیار فراتر از افزایش سود شرکت است

در اینجا با برخی از تکنیک های اصولی که می توانند منجر به کار تیمی قوی تری شوند، آشنا شوید.

10  دلیل که چرا بهتر است تیم کاری تشکیل بدهیم؟

1. حل بهتر مشکل

 آلبرت انیشتین برای کشف نظریه نسبیت تمام اعتبار را به خود اختصاص داده است، اما حقیقت این است که او برای اصلاح مفهوم خود به گفتگو با دوستان و همکارانش تکیه کرد.

مورفی می گوید: پشت هر نابغه ای یک تیم قرار دارد .وقتی افراد مهارت ها و دانش یکدیگر را به نمایش می گذارند، می توانند راه حل هایی ایجاد کنند که عملی و مفید باشد.

علم این ایده را تقویت می کند که تعداد زیادی از مغزها بهتر از یک مغز هستند.

دکتر پاتریک لافلین، محقق دانشگاه ایلینویز، می‌گوید: ما دریافتیم که گروه‌های سایز سه، چهار و پنج نفره، از بهترین افراد بهتر عمل می‌کنند. ما این عملکرد را به توانایی افراد برای همکاری با یکدیگر برای ایجاد و اتخاذ پاسخ‌های صحیح، رد پاسخ‌های اشتباه و پردازش مؤثر اطلاعات نسبت می‌دهیم.

2. افزایش پتانسیل برای نوآوری

 به گفته فرانس یوهانسون، نویسنده اثر مدیسی، برخی از خلاقانه‌ترین ایده‌ها در «تقاطع» اتفاق می‌افتند یعنی جایی که ایده‌های صنایع و فرهنگ‌های مختلف با هم برخورد می‌کنند. جوهانسون می‌گوید: بیشتر مردم فکر می‌کنند موفقیت از احاطه کردن خود با افرادی مانند خودشان حاصل می‌شود.

موفقیت واقعی و نوآوری موفقیت آمیز شامل سختیست. سختی شما را به سمت رشد سوق می دهد. اینجاست که تفاوت تجربه، عقیده و دیدگاه ظاهر می‌شود.

گزارش اخیر شرکت مشاوره مک کینزی این موضوع را تایید می کند. تیم‌های متشکل از اعضایی با پیشینه‌های مختلف (جنس، سن، قومیت و غیره) خلاق‌تر هستند و در مقایسه با تیم‌های همگن‌تر، تا 35 درصد عملکرد بهتری دارند. به جای اینکه به یک موضوع از نقطه نظر فردی خود نگاه کنید، یک تصویر 360 درجه دریافت می کنید که می تواند منجر به افزایش تصاعدی ایده ها شود. تحقیقات دانشگاه تافتز نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض تنوع می تواند طرز فکر شما را تغییر دهد. مطالعه‌ای بر روی هیئت منصفه ساختگی متنوع نشان داد که تعامل با افراد متفاوت، افراد را مجبور می‌کند ذهن بازتری داشته باشند .

3. اعضای تیم شادتر

به عنوان بخشی از تحقیقات در حال انجام خود در مورد کار تیمی، ما بیش از 1000 عضو تیم را در طیف وسیعی از صنایع مورد بررسی قرار دادیم و دریافتیم که وقتی بازخورد صادقانه، احترام متقابل و گشاده رویی شخصی تشویق می‌شود، اعضای تیم 80 درصد بیشتر احتمال دارد که وضعیت عاطفی بهتری را گزارش کنند. داشتن کارکنان شاد به خودی خود یک هدف ارزشمند است، اما شرکت نیز سود می برد. تحقیقات دانشگاه وارویک در انگلستان نشان می دهد که کارمندان شاد تا 20 درصد بیشتر از کارمندان ناراضی بهره وری دارند. و چه کسی از افزایش شادی بهره مند نمیشود؟

4. افزایش رشد شخصی

ممکن است "من" در تیم وجود نداشته باشد، اما عضویت در یک تیم می تواند به رشد شما کمک کند. مورفی می گوید: با به اشتراک گذاشتن اطلاعات و اساساً آموزش متقابل یکدیگر، تک تک اعضای تیم می توانند شکوفا شوند. ممکن است مفاهیم جدیدی را از همکارانی با تجربیات مختلف کشف کنید. همچنین می‌توانید از اشتباهات دیگران درس بگیرید، که به شما کمک می‌کند از اشتباهات آینده دور شوید. دکتر سوزان مک دانیل، روانشناس در مرکز پزشکی دانشگاه روچستر در مورد "علم کار تیمی" می گوید: حتی ممکن است چیز جدیدی در مورد خود بیاموزید. او می‌گوید: «همه ما نقاط کوری در مورد رفتارها و نقاط قوت خود داریم که ممکن است از آن‌ها غافل باشیم، و بازخورد یکی از اعضای تیم می‌تواند آنها را آشکار کند. شناخت این نقاط قوت و رفع نقاط ضعف می تواند شما را به عضوی بهتر از تیم و حتی فرد بهتری تبدیل کند. شاید در تیمی کار کنید که متوجه شوید می توانید شنونده بهتری باشید. این مهارتی است که می توانید در آن رشد کنید، و سپس به خانه ببرید و برای بهبود تعاملات خانوادگی خود از آن استفاده کنید.

5. فرسودگی کمتر

یک مطالعه گالوپ روی نزدیک به 7500 کارمند تمام وقت نشان داد که 23 درصد از کارمندان اغلب یا همیشه در محل کار احساس خستگی می کنند 44 درصد دیگر می گویند که گاهی اوقات چنین احساسی دارند. چه چیزی تاثیر گذار است؟ به اشتراک بگذارید.

بن ویگرت، محقق ارشد در زمینه مدیریت محل کار گالوپ، میگوید: اعضای تیم می توانند از یکدیگر حمایت عاطفی کنند، زیرا آنها اغلب خواسته ها و استرس تکمیل کار را حتی بهتر از مدیران درک می کنند

. مدیرانی که این را می خوانند: شما از این موضوع دور نیستید. این مطالعه همچنین نشان داد که دانستن اینکه رئیس شما پشت شما را دارد نیز از فرسودگی شغلی محافظت می کند.

6. فرصت های بیشتر برای رشد

ویگرت می‌گوید، تغییرات در فناوری و افزایش جهانی‌سازی به این معنی است که سازمان‌ها با مشکلات بسیار پیچیده‌ای روبرو هستند که یک فرد به سادگی نمی‌تواند تمام دانش لازم برای حل آنها را داشته باشد. مورفی خاطرنشان می کند، وقتی اعضای تیم از مهارت های منحصر به فرد خود برای درخشش در نقش های خود استفاده می کنند، محیطی مبتنی بر احترام متقابل و همکاری ایجاد می کند که به نفع کل گروه است.

7. افزایش بهره وری

دست زدن به پشت از طرف رئیس می تواند انگیزه کارمند را افزایش دهد، اما دریافت تمجید از یکی از اعضای تیم ممکن است حتی موثرتر باشد. گزارش تعامل کارکنان و فرهنگ سازمانی TINYpulse بیش از 200000 کارمند را مورد بررسی قرار داد. شرکت کنندگان گزارش دادند که احترام به همسالانشان دلیل شماره یک آنها بود که آنها در محل کار خود را بیشتر پشت سر گذاشتند.

8. ریسک پذیری هوشمندانه تر

وقتی به تنهایی کار می کنید، ممکن است در مورد قرار دادن خود در شرایط با ریسک بالا مردد باشید. وقتی روی یک تیم کار می‌کنید، می‌دانید که از حمایت کل گروه برخوردار هستید تا در صورت شکست از آن عقب نشینی کنید. این امنیت معمولاً به تیم‌ها اجازه می‌دهد تا خطراتی را که ایجاد می‌کند، بپذیرند.

تحقیقات اخیر در ژورنال نیچر نشان می‌دهد که مخرب‌ترین ایده‌ها اغلب از تیم‌های کوچک می‌آیند، احتمالاً به این دلیل که تیم‌های بزرگ‌تر بیشتر بحث می‌کنند، که می‌تواند مانع رسیدن به این ایده‌های بزرگ شود. محققان مدرسه بازرگانی وارتون همچنین کشف کردند: تیم‌های دو نفره 36 دقیقه برای ساختن یک فیگور لگو وقت صرف کردند در حالی که تیم‌های چهار نفره 52 دقیقه طول می‌کشند تا به پایان برسند - بیش از 44 درصد بیشتر. هیچ اندازه ای برای تیم کوچک ایده آل قطعی وجود ندارد، اما در نظر بگیرید که از قانون ۲ پیتزای جف بزوس، مدیرعامل آمازون پیروی کنید: مهم نیست شرکت شما چقدر بزرگ می شود، تیم ها نباید بزرگتر از آن چیزی باشند که دو پیتزا بتوانند بخورند.

9. اشتباهات کمتر

مورفی می‌گوید: اگر تیم شما انرژی خوبی داشته باشد، شما همدیگر را تشویق و الهام می‌دهید و با هم سرگرم می‌شوید درنتیجه استرس کمتری خواهید داشت. مطالعات نشان می‌دهند که استرس ما را احمق می‌کند و ما را به سمت اشتباهات بیشتر سوق می‌دهد. البته، عکس آن نیز صادق است: زمانی که تیم شما احساس می‌کند کمتر متزلزل است، خطاهای کمتری خواهید داشت.

10. افزایش خلاقیت

هنگامی که افراد با دیدگاه‌های مختلف در طوفان فکری گروهی گرد هم می‌آیند، ایده‌های نوآورانه می‌توانند ظاهر شوند. ویگرت خاطرنشان می کند که تحقیقات نشان می دهد که این تنها زمانی می تواند اتفاق بیفتد که ارتباطات درون تیم، باز و مشارکتی باشد. خلاقانه‌ترین راه‌حل‌ها تنها زمانی می‌توانند ارائه شوند که سطحی از اعتماد وجود داشته باشد که به اعضای تیم اجازه می‌دهد سؤالات «احمقانه» بپرسند، ایده‌هایی را مطرح کنند و انتقاد سازنده دریافت کنند.

 


برچسب ها: تیم و بهبود عملکرد افراد 10دلیل اصلی برای تشکیل تیم فواید تشکیل تیم دلایل تشکیل تیم افزایش بازدهی در تیم اصول بهبود کار تیمی تکنیک های بهبود کار گروهی چرا باید تیم تشکیل دهیم؟ اهداف مشترک در تیم افراد در تیم غلبه بر چالش ها با کار گروهی حمایت افراد در تیم حمایت تیم تیم کاری کار تیمی کار گروهی
دیدگاه
دیدگاه شما :