• ورود کاربران
  • ثبت نام

واژه استراتژی از کجا آمده است؟

واژه استراتژی از کجا آمده است؟

نظر دیگران :              1 رای
تهیه کننده دکتر احمد ورزشکار قیمت
موضوع واژه استراتژی از کجا آمده است؟
صدا مدت زمان 00:02:46 0
حجم فایل صدا 4 MB
تخفیف 0
هدیه
فیلم مدت زمان 2.28 0
حجم فایل فیلم 8.3 MB
تخفیف 0
هدیه

استراتژی

تاریخچه شکل گیری استراتژی

واژه استراتژی از کجا امده؟

استراتژی در کتاب هنر جنگ

مشاهده اسلاید ها در صفحات کوچک صرفا جهت اطلاع از کیفیت فایل و اطلاع از محتوا می باشد
واژه استراتژی از کجا آمده است؟
فایل صدا قیمت : 0 تومان
فایل فیلم قیمت : 0 تومان

معرفی واژه استراتژی از کجا آمده است؟

واژه استراتژی به چه معناست؟
 استراتژی یک واژه اصیل ایرانیست
و از استربان (استر حیوانی مشابه قاطر) آمده است. استربان ها در جلوی قشون حرکت میکردند و وقتی با هرگونه موانع و یا چیزی که جلوی حرکت رو بگیره مواجه میشدند به عقبه گزارش میدادند به فرماندهی گزارش میدادند و راه حل برون رفت از مشکل رو هم ارائه میدادند. علاوه بر اینکه خود موضوع رو مطرح میکردند راه حل چگونگی عبور از آن را هم میگفتند. به این افراد استربان میگفتند.

بعد ها با واژه هایی از چین ترکیب شد و تبدیل شد به کلمه استراتژی رسید پس استراتژی یک واژه کاملا نظامیست و از استربان گرفته شده. این یک نظریه بسیار قوی میباشد.
و در نوشته های دهخدا هم به این موضوع اشاره شده.
مورد بعدی این است که واژه استراژی بسیار قدیمیست.
از دوره های بسیار قدیم یک کتابی هست به نام هنر جنگ، نوشته سان تزو، که به ۵۰۰ سال قبل از میلاد برمیگرده. واژه استراتژی با همین مفهوم در این کتاب مملو میباشد.در این کتاب کاملا درباره استراتژی و چگونگی حرکت استراتژی صحبت شده. کتاب برای نظامی هاست پس اینکه واژه استراتژی از نظامی ها وارد مدیریت شده شکی درش نیست.

استراتژی اقدامی است که مدیران برای دستیابی به یک یا چند هدف سازمان انجام می دهند. استراتژی را همچنین می توان به عنوان «یک جهت کلی تعیین شده برای شرکت و اجزای مختلف آن برای دستیابی به وضعیت مطلوب در آینده» تعریف کرد. استراتژی حاصل فرآیند برنامه ریزی استراتژیک تفصیلی است.


برچسب ها: تاریخچه مدیریت استراتژیک the art of war سان تزو هنر جنگ کتاب هنر جنگ واژه استراتژی دکتر احمد ورزش کار مدیریت استراتژی تاریخچه کلمه استراتژی کلمه استراتژی مفهوم استراتژی ریشه استراتژی معنی استراتژی سایت دکتر ورزشکار استراتژی استراتژی چیست
دیدگاه
دیدگاه شما :