• ورود کاربران
  • ثبت نام

نتیجه نوآوری بدون فرهنگ سازی

نتیجه نوآوری بدون فرهنگ سازی

نظر دیگران :              1 رای
تهیه کننده فاطمه ورزشکار قیمت
موضوع نتیجه نوآوری بدون فرهنگ سازی
فیلم مدت زمان 00:03:16 0
حجم فایل فیلم 20 MB
تخفیف 0
هدیه

فرهنگ نوآوری

مشاهده اسلاید ها در صفحات کوچک صرفا جهت اطلاع از کیفیت فایل و اطلاع از محتوا می باشد
نتیجه نوآوری بدون فرهنگ سازی
فایل فیلم قیمت : 0 تومان

معرفی نتیجه نوآوری بدون فرهنگ سازی

فرهنگ نوآوری

فرهنگ نوآوری مدت‌هاست که یکی از چالش‌برانگیزترین و اغلب بحث‌شده‌ترین موضوعات در گفتگوهای ما با رهبران کسب‌وکار و نوآوری بوده است و با توجه به اهمیت فوق‌العاده نوآوری برای کسب‌وکارها و جامعه به طور کلی، و این واقعیت که فرهنگ یکی از بزرگترین موانع برای عملکرد نوآوری است، جای تعجب نیست. از

فرهنگ نوآوری چیست؟ سوالی که ما باید با آن شروع کنیم این است که در واقع تعریف کنیم که فرهنگ نوآوری چیست. و برای پاسخ به آن، باید یک گام به عقب برداریم و نگاهی به فرهنگ سازمانی بیاندازیم، زیرا اغلب به عنوان یک مفهوم مبهم و انتزاعی دیده می شود. با این حال، در واقع یک چیز کاملاً ساده است. طبق یک مقاله HBR، فرهنگ الگوهای رفتاری ثابت و قابل مشاهده در یک سازمان است. یا همانطور که ارسطو یک بار گفت: "ما همان چیزی هستیم که مکررا انجام می دهیم." بنابراین، فرهنگ سازمانی اساساً مجموعه‌ای از تمام اعمال، فرآیندها، عادات، ارزش‌ها، ساختارها، مشوق‌ها و طبیعتاً افرادی است که سازمان دارد.

این نکته برای رهبران واقعاً مهم است که فرهنگ فقط یک احساس گرم و مبهم یا نتیجه نهایی یک بیانیه ارزشی خوب نیست، بلکه نمایشی کاملاً ملموس از آنچه واقعاً در سازمان اتفاق می‌افتد، به خصوص زمانی که کسی نیست. وجود دارد تا دستورالعمل های صریح ارائه دهد. بنابراین، فرهنگ نوآوری صرفاً یک فرهنگ سازمانی است که واقعاً برای نوآوری ارزش قائل است و از آن حمایت می کند، به طوری که افراد می توانند در واقع نوآوری را در اطراف سازمان ایجاد کنند.

فرهنگ نوآوری یک فرهنگ سازمانی است که واقعاً به نوآوری ارزش می دهد و از آن حمایت می کند، به طوری که مردم می توانند در واقع نوآوری را تحقق بخشند. همه فرهنگ‌های نوآورانه شرکت دارای چیزهای مشترک زیادی هستند، اما تفاوت‌های فردی نیز بین شرکت‌ها وجود دارد. با این حال، این موضوعی است که به زودی با جزئیات بیشتری به آن خواهیم پرداخت

چرا فرهنگ نوآورانه اینقدر مهم است؟ قبل از اینکه به آنجا برسیم، بیایید مروری سریع بر اهمیت داشتن فرهنگ شرکتی نوآورانه داشته باشیم. سال گذشته، ما یک متاآنالیز از تمام تحقیقات موجود در مورد عملکرد نوآوری انجام دادیم. وقتی نتایج را کنار هم گذاشتیم، فقدان حمایت فرهنگی از نوآوری با 64 درصد از مطالعات که آن را به عنوان یک مانع کلیدی ذکر می‌کردند، در رتبه اول قرار گرفت.

بر اساس تحقیقات انجام شده، همراه با تجربه خود ما، فکر می کنم دو دلیل اصلی برای این وجود دارد:

  1. عدم تلاش: اگر سازمان بزرگ‌تر برای نوآوری ارزش قائل نباشد، یا بدتر از آن، اگر نوآوری به طور فعال دلسرد شود، بیشتر افراد اطراف سازمان به سادگی نوآوری را به عنوان چیزی که مورد نیاز است یا باید برای آن تلاش کنند نمی‌بینند. و در این نوع محیط، حتی افرادی که واقعاً می خواهند نوآوری کنند، به سرعت یا دلسرد می شوند و سازمان را ترک می کنند یا بی انگیزه می شوند و میل خود را برای نوآوری از دست می دهند. در کنار هم قرار گرفتن، مانعی قدرتمند ایجاد می کند که مانع از شروع نوآوری می شود
  2.  عدم حمایت: حتی اگر یک نوآوری به طور معجزه آسایی در این نوع فرهنگ از بین برود، زمانی که شخصی که روی آن کار می کند باید ده ها نفر را وادار کند که ایده خود را امضا کنند و ایده آنها را تأیید کنند تا برای انجام هر کاری مجوز بگیرند، به سرعت سوخت آن تمام می شود. . و حتی اگر این اتفاق بیفتد، هیچ کس واقعاً دنبال موفقیت شما نخواهد بود، که دقیقاً کمکی هم نمی کند. زمانی که ایده‌های قبلی و تلاش‌های نوآوری به هیچ نتیجه معنی‌داری منتهی نشده است، دیگر ایده‌های جدید بعید است که بودجه یا دسترسی به منابع دیگر دریافت کنند. وقتی این عوامل کنار هم قرار می گیرند، نیروی بسیار قدرتمندی برای حفظ چیزها به همان شکلی هستند که همیشه بوده اند.

مردم دائماً در مورد اهمیت نوآوری صحبت می کنند و ایده های جدید تشویق می شوند. ابزارها و فرآیندهایی برای جذب و پیشرفت آنها وجود دارد. و وقتی این ایده‌ها ظاهر می‌شوند، مردم تمام تلاش خود را می‌کنند تا راه‌هایی برای آزمایش سریع آنها بیابند. همه اینها منجر به این می شود که شرکت آشکارا بیشتر بیاموزد، اما همچنین تأثیر مثبت قابل توجهی ایجاد می کند، که دوباره میل به نوآوری بیشتر را تقویت می کند. به بیان ساده، فرهنگ نوآوری قوی موتوری است که سازمان را به سمت بهتر شدن، حرکت رو به جلو و نوآوری به طور مداوم سوق می دهد. فرهنگ نوآوری قوی موتوری است که سازمان را به سمت بهتر شدن، پیشرفت و نوآوری مداوم سوق می دهد. در حالی که انواع زیادی از فرهنگ های قوی وجود دارد که بر نوآوری تمرکز نمی کنند، فرهنگ های نوآوری همیشه نمونه هایی از فرهنگ های سازمانی قوی هستند. اهمیت یک فرهنگ قوی به ویژه زمانی آشکار می شود که سازمان با یک بحران یا نوع دیگری از شرایط بسیار چالش برانگیز مواجه است، که متاسفانه در حال حاضر بسیاری از آنها با آن مواجه هستند. سازمان‌هایی که فرهنگ قوی دارند، معمولاً در مواجهه با ناملایمات به هم می‌پیوندند و در واقع در شرایط بحرانی بهتر از زمان‌های عادی عمل می‌کنند. در این نوع سازمان‌ها، همه واقعاً می‌دانند که چرا شرکت وجود دارد، به رهبری اعتماد دارند و معتقدند که سهم خود را برای پیشبرد آن انجام می‌دهند، زیرا می‌دانند که فرد کناری آنها نیز همین کار را خواهد کرد.

از سوی دیگر، آنهایی که فرهنگ ضعیفی دارند، وضعیت بدتری دارند. آنها اغلب اراده خود را برای مبارزه از دست می دهند یا به حالت "بقای بهترین ها" می روند که در آن هر کارمند فقط به دنبال منافع خود است در مقابل منافع سازمان و همکارانش. چه چیزی یک فرهنگ را نوآور می کند؟

 


برچسب ها: فرهنگ سازی نواوری نتیجه عدم توجه به فرهنگ سازی عواقب نوآوری بدون اماده سازی عواقب نوآوری بدون فرهنگ سازی فرهنگسازی نوآوری مدیریت منابع انسانی
دیدگاه
دیدگاه شما :