• ورود کاربران
  • ثبت نام

نمونه استراتژی در واقعیت

نمونه استراتژی در واقعیت

نظر دیگران :              1 رای
تهیه کننده مهسا مومن زاد قیمت
موضوع نمونه استراتژی در واقعیت
فیلم مدت زمان 4 0
حجم فایل فیلم 12.7 MB
تخفیف 0
هدیه
مشاهده اسلاید ها در صفحات کوچک صرفا جهت اطلاع از کیفیت فایل و اطلاع از محتوا می باشد
نمونه استراتژی در واقعیت
فایل فیلم قیمت : 0 تومان

معرفی نمونه استراتژی در واقعیت

استراتژی چه چیزی هست و چه چیزی نیست؟

در بیان  اینکه استراتژی چه چیزی نیست باید بگوییم که :

استراتژی آرمان نیست. چند بار دیده اید که یک چشم انداز یا هدف به عنوان یک استراتژی مخفی شده است؟ یک چشم انداز آرزوی آینده است، چیزی که شما می خواهید در 10 یا 15 سال آینده باشید. هدف به طور کلی چیزی است که شما برای رسیدن به آن تلاش می کنید. تبدیل شدن به رهبر بازار یا ارائه دهنده برتر سس مخفی شما، یا پایدارترین محصول جهان، آرزوهای نجیب است. فقط آنها را با استراتژی اشتباه نگیرید.

استراتژی بهترین شیوه نیست. اگر رقابت را محک بزنید و سپس بهترین شیوه ها را اتخاذ کنید، استراتژی توسعه نداده اید. شما با رقابت همگرا شده اید، نه اینکه از آن فاصله بگیرید. استراتژی در خدمت متمایز کردن پیشنهادات شما و شرکت شما از رقبا با ارائه ارزش برتر به مشتریان است.

استراتژی محتاطانه نیست. برای من یک استراتژی بیابید که باقیمانده های سال گذشته را دوباره گرم کرده و با مقداری نمک و فلفل تزیین نشده باشد تا برای گروهی که همان مسیری را که قبلاً ده ها بار رفته بودند، خوشایند کند. برای من یک استراتژی بیابید که ترسی از ناراحت کردن برخی از مشتریان نداشته باشد، زیرا در واقع شامل مبادلات واقعی است که به گونه ای طراحی شده است که برای همه جذابیت نداشته باشد، به خصوص مشتریان بی سود و با تعمیر و نگهداری بالا که باید سال ها پیش اخراج می کردید. راهبردی را برای من بیابید که مردمی را که انتظار اجرای آن را دارند خسته نکند، زیرا حاوی بینش جدیدی است. همانطور که باب ایگر مدیر عامل سابق دیزنی گفت: "خطرناک ترین کاری که می توانیم انجام دهیم حفظ وضعیت موجود است."

اما حالا این سوال مطرح می شود که پس استراتژی چیست؟

استراتژی تخصیص هوشمندانه منابع از طریق یک سیستم منحصر به فرد از فعالیت ها برای دستیابی به یک هدف است. به عبارت ساده، استراتژی نحوه برنامه ریزی شما برای رسیدن به یک هدف است. قطره میکروفون؟ نه کاملا. بیایید آن را به سه جزء اصلی آن تقسیم کنیم:
1. تخصیص منابع 2. سیستم منحصر به فرد فعالیت 3. دستیابی به یک هدف.

تخصیص منابع. نحوه استفاده از منابع خود - زمان، استعداد و بودجه - استراتژی شما را تشکیل می دهد. ممکن است یک استراتژی در قالب پاورپوینت نوشته باشید، اما به من نشان دهید که افراد شما هر روز زمان، استعداد و بودجه خود را چگونه صرف می کنند و استراتژی واقعی خود را خواهید دید. نظم و انضباط یک عنصر کلیدی است. به خصوص در یک محیط کاری از راه دور، سرمایه‌گذاری بی‌هدف چند ساعت در روز روی کارهایی که مستقیماً از اهداف شما حمایت نمی‌کنند ممکن است سازنده به نظر برسد، اما شانس موفقیت واقعی شما را از بین می‌برد. اگر استراتژی را به طور واضح ننوشتید و به طور مداوم ارتباط برقرار نکرده اید، آنگاه جایی که افراد منابع خود را هدایت می کنند به یک موضوع شانسی تبدیل می شود. رهبران خوب استراتژی را به شانس واگذار نمی کنند.

سیستم منحصر به فرد فعالیت شاید رایج ترین خطا در مورد اشتباه گرفتن اثربخشی عملیاتی با استراتژی باشد. اثربخشی عملیاتی ضرب المثل گرگ در لباس استراتژی است. این به این معنی است که فعالیت های مشابه را به شیوه ای مشابه رقبا انجام دهید و سعی کنید آنها را کمی بهتر یا سریعتر انجام دهید. با این حال، به کارگیری اثربخشی عملیاتی بدون استراتژی مانند دویدن در مسابقه ای مشابه با رقبا است، فقط امیدواریم که کمی سریعتر باشیم. ترکیب استراتژی نشان می دهد که ما مسیری متفاوت از رقبای خود را طی می کنیم - مسیری که خودمان برای برنده شدن آن طراحی کرده ایم. مطالعه ای بر روی بیش از 200 شرکت نشان داد که 93 درصد از 20 درصد عملکردهای مالی برتر، شکل قوی از تمایز را در هسته خود دارند. آیا تو؟ اگر استراتژی شما شامل فعالیت‌های مختلف یا فعالیت‌های مشابهی نباشد که به روش‌های مختلف انجام می‌شوند، ارزش متمایز ایجاد نخواهد کرد. تا زمانی که از مسیر شکست خورده خارج نشده اید، ضرب و شتم می تواند آغاز شود.

چگونه به یک هدف برسیم. در کار مربیگری استراتژیک خود با مدیران ارشد، تقریباً 300 برنامه در سال را بررسی می کنم و بسیاری از آنها بسیار پیچیده، طولانی یا هر دو هستند. یک برنامه خوب به سادگی به دو سوال پاسخ می دهد: 1) برای رسیدن به چه چیزی تلاش می کنید؟ 2) چگونه به آن دست خواهید یافت؟ هدف شما نشان‌دهنده پاسخ سوال اول است - آنچه می‌خواهید به آن برسید، و استراتژی به سوال دوم پاسخ می‌دهد - چگونه به آن دست خواهید یافت. اگرچه ممکن است شروع با استراتژی در توسعه یک برنامه وسوسه انگیز باشد، به یاد داشته باشید که ابتدا باید مقصد خود را تعیین کنید تا بتوانید نحوه رسیدن به آنجا را مشخص کنید.

سه تله برای جلوگیری از

همانطور که برای توسعه استراتژی می نشینید، سه تله رایج وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید.

ترکیب استراتژی با تاکتیک استراتژی و تاکتیک هر دو به این پاسخ می دهند که چگونه به هدف خود می رسید. استراتژی این است که چگونه به طور کلی به هدف دست یابیم و تاکتیک ها چگونگی رسیدن به هدف را مشخص می کنند. استراتژی انتزاعی است، مانند رهبری یا عشق - شما نمی توانید دست دراز کنید و آن را لمس کنید. از سوی دیگر، تاکتیک‌ها ملموس‌تر هستند. از قانون لمس در تمایز بین استراتژی و تاکتیک استفاده کنید: اگر بتوانید بخشی از آن را لمس کنید و به صورت فیزیکی لمس کنید، به احتمال زیاد یک تاکتیک است. همانطور که ژنرال و فیلسوف چینی سون تزو نوشت: «همه مردم می‌توانند تاکتیک‌هایی را که من برای فتح استفاده می‌کنم ببینند، اما چیزی که هیچ‌کس نمی‌تواند ببیند، استراتژی است که از آن پیروزی بزرگ تکامل می‌یابد».
عدم اتصال استراتژی شدید


برچسب ها: مثالی از استراتژی اجرای یک نمونه استراتژی معنای استراتژی استراتژی در سیاست استراتژی شوروی استراتژی گورباچف مدیریت ستراتژیک کاربرد استراتژی نمونه استراتژی تعریف استراتژی استراتژی چیست استراتژی
دیدگاه
دیدگاه شما :