• ورود کاربران
  • ثبت نام

رهبری در مدیریت اسلامی

رهبری در مدیریت اسلامی

نظر دیگران :              3 رای
تهیه کننده دکتر احمد ورزشکار قیمت
موضوع رهبری در مدیریت اسلامی
پی دی اف صفحات 35 49000
حجم فایل پی دی اف 6 MB
تخفیف 0
هدیه
پاورپوینت صفحات 35 249000
حجم فایل پاورپوینت 3 MB
تخفیف 0
هدیه

معانی و تعاریف رهبری

علل تعدد تعاریف رهبری

جلوه های رهبری

مهارت های مورد نیاز رهبری

تفاوت رهبر و مدیر از بعد هفت اس مکنزی

علایق یا زمینه های علاقه مدیران و رهبران

مهمترين تفاوت‌هاي رهبر و مدير

مقایسه مدیریت و رهبری

نگاه اسلام به انسان

نگاه اسلام به انسان در مقایسه با مکاتب مدیریت

مدیریت اسلامی

هشت صاد ارزشی شخصیت رهبران

صفات رهبری در نامه 53 امیرالمومنین

عوام و خواص از نگاه مقام معظم رهبری در جامعه

خصوصیات و ویژگی های مدیر و رهبر از نظر اسلام

تقوای مدیر و رهبر

نقش رهبر از نگاه امیرالمؤمنین

ویژگی های رهبری امیرالمومنین

ویژگی های امیرالمومنین

علم و ثروت از نگاه امیر المومنین ع

تعریف سبک رهبری

بررسی انواع سبک های رهبری

انواع سبک‌های رهبری

مقایسه سبک های رهبری و مزایا و معایب هر سبک رهبری

 

مشاهده اسلاید ها در صفحات کوچک صرفا جهت اطلاع از کیفیت فایل و اطلاع از محتوا می باشد
رهبری در مدیریت اسلامی
فایل پی دی اف قیمت : 49000 تومان
فایل پاورپوینت قیمت : 249000 تومان

معرفی رهبری در مدیریت اسلامی

در این فایل ابتدا تعاریف مختلف از رهبری که توسط دانشمندان برتر مدیریت بیان شده ارائه گردیده است.

تعریف رهبری از نگاه صاحب نظران مدیریت 

معنای لغوی رهبری : رهبری یعنی رهیابی ، راهگشایی ، راهنمایی انسان ها و پیشگامی به سوی اهداف خاص که در عمل از طریق نفوذ در دیگران و تغییر رفتار آن ها در جهت مورد نظر امکان پذیر است.

تعریف شهید مطهری از رهبری : رهبری فن بهتر بسیج کردن و سامان دادن و بهترسازمان دادن و بهتر کنترل کردن نیروهای انسانی و به کاربردن آنهاست.

تعریف مهدی الوانی از رهبری : رهبري نفوذ بر مرئوسان از طريق برقراري ارتباط با آنان در تحقق اهداف سازمان است.

تعریف رهبری از نگاه ایوان سو : رهبري عبارت است از ارتباط بين گروهي از افراد كه در آن  يك نفر مي‌كوشد تا ديگران را به سمت هدف معيني سوق دهد.

 

تعریف استونر از رهبری : فرايند هدايت و اعمال نفوذ بر فعاليت هاي گروه و اعضاي سازمان.

 

تعریف جرج تری از رهبری : رهبري به عنوان عمل اثرگذاري بر افراد نام مي برد كه موجب ايجاد شوق و علاقه در آنان براي تحقق اهداف گروهي مي گردد.

 

یستی رهبری از نگاه استونر و وانكل : رهبري به عنوان يكي از وظايف مدير، فرايند تاثيرگذاري و هدايت فعاليتهاي مربوط به كار اعضاي گروهها می باشد.

 

تعریف رهبری هارولد كونتز و سريل دانل : رهبري نفوذ در مردم براي به تبعيت كشاندن آن ها و رسيدن به يك مقصود مشترك است.

 

رهبری چیست از نگاه تنن‌بام : رهبري به عنوان تاثير گذاري بين افراد  است كه در شرايطي اعمال مي‌شود كه به وسيله فراگرد ارتباط به سوي تحقق هدف يا هدف هاي خاصي معطوف گردد.

 

تعریف رابینزاز رهبری : رهبری عبارت است از توانایی در اعمال نفوذ یا اثرگزاردن بر یک گروه درجهت تامین هدفها.

علل تعدد تعاریف رهبری

پژوهشگران غالبا رهبری را بر پایه دیدگاه شخصی خود و از جنبه ای که بیشتر مورد علاقه آنها بوده است تعریف کرده اند . تقریباً به تعداد کسانی که کوشیده اند تا این مفهوم را تعریف کنند ، برای رهبری تعریف وجود دارد ... با این همه ، مشابهت های کافی در میان این تعریف ها یافت می شود تا به ما اجازه دهد یک طرح طبقه بندی اولیه از این تعاریف ارائه نمائیم . از این لحاظ ، عنوانهای زیر برای طبقه بندی این تعاریف ، سرفصلهای مناسبی تلقی می گردند .

جلوه های رهبری

شامل چهار جلوه زیر می شود که می توانید تعاریف آن را از با دانلود فایل پاورپوینت ارائه رهبری در مدیریت اسلامی مشاهده فرمایید.

مهارت های مورد نیاز رهبری

این مهارت ها شامل مهارت فنی، مهارت انسانی و مهارت ادراکی است. 

جهت مطالعه مطالب بیشتر با دانلود فایل پاورپوینت ارائه رهبری در مدیریت اسلامی .Powerpoint) pptx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ارائه رهبری در مدیریت اسلامی.pdf مطالب این بخش را مشاهده فرمایید.

تفاوت های رهبری  و مدیریت

وقتی رهبری را در مقابل مدیریت بیان می کنیم، یعنی این دو با هم دارای وجوه تمایز و تفاوت هستند. توجه به این نقاط اختلاف رهبری و مدیریت می تواند ما را کمک کند که بهتر است رهبر باشیم یا مدیر. مدیر می تواند به اندازه رهبر برای کسب و کارش یا سازمان تحت مدیریتش مفید باشد. بنابراین باید به تک تک نقاط تفاوت این دو روش اداره سازمان توجه کنیم . در این بخش بیش از 50 تفاوت بین مدیریت کردن و رهبری کردن بیان شده است. 

جهت مطالعه مطالب بیشتر با دانلود فایل پاورپوینت ارائه رهبری در مدیریت اسلامی .Powerpoint) pptx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ارائه رهبری در مدیریت اسلامی.pdf مطالب این بخش را مشاهده فرمایید.

انسان از نگاه قرآن 

وَ هُوَ الّذِي جَعَلَكَم خَلائِفَ الاَرضِ وَ رَفَعَ بَعضَکُم فَوقَ بَعضٍ  دَرَجاتٍ، لِيَبلُوَکُم فِي ما اتاکُم اِنّ رَبَّکَ سَرِيعُ العِقابِ وَ اِنّهُ لَغَفُورٌ رَّحيِم (سوره انعام آيه 165)

و او كسى است كه شما را جانشينان [و نمايندگان] خود در زمين ساخت، و درجات بعضى از شما را بالاتر از بعضى ديگر قرار داد، تا شما را به وسيله آنچه در اختيارتان قرار داده بيازمايد؛ به يقين پروردگار تو سريع العقاب و آمرزنده مهربان است.

[كيفر كسانى را كه از بوته امتحان نادرست درآيند، زود مى‏دهد؛ و نسبت به حق پويان مهربان است.]

مدیریت اسلامی چیست

وجه امتیاز مدیریت اسلامی از سایر انواع مدیریت ها این است که ابعاد مادی و معنوی آن از یکدیگر متمایز نیست و مقصد و غایت این مدیریت ، بازگشت به سوی خدا و سپردن بار امانت به پیشگاه اوست.

در مدیریت اسلامی ، اعتقاد و اندیشه و شناخت ، هم گام پیش می رود و عبودیت و اطاعت کورکورانه در روابط اجتماعی مردود و محکوم است.

در مدیریت اسلامی هر مقوله مادی و هر موضوع طبیعی وسیله ایست برای نیل به یک نتیجه‌ی معنوی و اخلاقی.

در تحقیقی که در باب سخنان امیر المومنین بر اساس تئوری گرند تئوری در رابطه با رهبری  انجام دادیم ، به هشت صاد ارزشی دست یافتیم و چهل سخن گران بهای امیر المومنین را در آن هشت صاد ارزشی دسته بندی نمودیم.

ویژگی های رهبری امیرالمومنین

امام خمینی (ره) : بهترین حاکمی که در اسلام بعد از رسول الله پیدا شد حضرت امیرالمومنی علی ع  بود.

تعریف سبک رهبری

« سبك يا رفتار رهبري عبارت است از تكنيك هاي مورد استفاده جهت اعمال نفوذ و جهت دادن فعاليت ديگران » « پژوهندگان دانشگاه ايالتي اوهايو رهبري را به عنوان رفتار فرد ، زماني كه فعاليت هاي گروه را به جانب وصول هدف سمت مي دهد تعريف كرده اند »

« سبك رهبري شخص الگوي رفتاري است كه شخص هنگامي كه سعي دارد بر فعاليت ديگران نفوذ كند از خود نشان مي دهد آن گونه كه به چشم آن ديگران  مي آيد.

کنتز می گوید : سبک رهبري عبارت است از الگو هاي رفتاري که رهبران در فرايند نفوذ و هدايت کارکنان مطلوب  شمارند و ايفا مي کنند. ( Koontz & O,danel , 1972 : 527)

انواع سبک رهبری

سبک های مختلفی در رهبری ارائه شده است که عبارتند از :

- رهبر اقتدارگرا

- رهبر بوروکراتیک

- رهبر سیاستمدار

- رهبر مشارکتی

- رهبر بی قید و بند - لجام گسیخته

که در ادامه مطلب علاوه بر تعریف هر سبک، مقایسه ای بین انواع سبک های رهبری و مزایا و معایب هر سبک رهبری بیان شده است.

جهت مطالعه مطالب بیشتر با دانلود فایل پاورپوینت ارائه رهبری در مدیریت اسلامی .Powerpoint) pptx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ارائه رهبری در مدیریت اسلامی.pdf مطالب این بخش را مشاهده فرمایید.


برچسب ها: معایب انواع سبک های رهبری مزایای سبک های رهبری مقایسه سبک های رهبری با هم تعریف سبک رهبری لجام گسیخته سبک رهبری رهبر بی قید و بند چیست تعریف سبک رهبری مشارکتی سبک رهبری سیاستمدار چیست تعریف رهبر بوروکراتیک رهبری اقتدارگرا چیست تفاوت علم و ثروت از نگاه امام علی نقش رهبر از منظر اسلامی خصوصیات رهبر از نگاه اسلام ویژگی های رهبر در نهج البلاغه صفات رهبری در نهج البلاغه مقایسه مدیریت و رهبری رهبران به چه چیزی علاقه دارند مدیران به چه چیزی علاقه دارند تفاوت رهبر و مدیر از نگاه مکنزی هفت اس مکنزی چیست تعریف رهبری سیاسی رهبری مذهبی چیست رهبری سازمانی چیست یک رهبر چه مهارت هایی باید داشته باشه مدیریت امام علی چه ویژگی های داشته ویژگی های دوران مدیریت امام علی تفاوت مدیر با رهبر چیه رهبری کردن بهتره یا مدیریت کردن فرق رهبر و مدیر چیست تفاوت مدیریت کردن و رهبری کردن تعریف علمی رهبری انواع سبک های رهبری سبک های رهبری مدیریت به سیره امیرالمومنین ویژگیهای مدیران اسلامی مدیران اسلامی مدیریت در اسلام مدیریت از نگاه اسلام ویژگی های مدیران از نگاه اسلام رهبری امیرالمومنین ویژگی های دوران مدیریت امیرالمومنین ویژگی های رهبری رهبری از نگاه اسلام مدیریت اسلامی مدیریت از نگاه اسلام
دیدگاه
دیدگاه شما :