• ورود کاربران
  • ثبت نام

ارتباطات و نظریه های ارتباطی

ارتباطات و نظریه های ارتباطی

نظر دیگران :              1 رای
تهیه کننده دکتر احمد ورزشکار قیمت
موضوع ارتباطات و نظریه های ارتباطی
پی دی اف صفحات 62 37000
حجم فایل پی دی اف 4.5 MB
تخفیف 0
هدیه
پاورپوینت صفحات 62 149000
حجم فایل پاورپوینت 9.7 MB
تخفیف 0
هدیه

تعریف اصطلاحی ارتباطات

تعریف کلی ارتباطات

تعاریف ارتباطات

نقش ارتباطات

مدل ادراکی ارتباطات

تعریف ارتباط

الگوی فرآیند ارتباط

کد ها ، نشانه ها و نماد ها در ارتباطات

اهمیت برقراری ارتباط

اثرات ارتباط

اهداف ارتباط

ابزار ارتباط

موقعیت های متفاوت ارتباط

علل برقراری ارتباط

علل اشتراک گذاری ایده ها

موانع اشتراک گذاری ایده ها

انواع ارتباطات

اشکال ارتباطات سازمانی

چگونگی برقراری ارتباط

انتخاب رسانه ارتباطی

عوامل مؤثر در انتخاب رسانه

ارتباط اثر بخش بین فردی

عوامل مؤثر در رفتار ارتباطی افراد

تفاوت ارتباطات کلامی و غیر کلامی

اشکال ارتباطات غیر کلامی

فرا زبان

تفاوت الگوی ارتباطی زنان و مردان

پارازیت در ارتباطات

چگونگی ایجاد ارتباط بهتر

نکات برقراری ارتباطات

۱-اصل هم سطح شدن

۲-اصل توجه به وجوه مشترک

۳-اصل توجه به راههای مختلف

۴-اصل انعطاف پذيری

۵- اصل همگام شدن

۶- اصل احترام متقابل

۷-اصل اطمينان

۸- اصل تفاوتهای فردی

۹- اصل مقابله به مثل

10-اصل توجه به حسهای مختلف

۱۱- اصل نفوذ کلام

۱۲-اصل کاهش مخالفت يا مقاومت

۱۳-اصل متقاعد سازی

۱۴- اصل پذيرش پيام

۱۵-اصل گذشت و جوانمردی

۱۶- اصل خوش اخلاقی 

 

مشاهده اسلاید ها در صفحات کوچک صرفا جهت اطلاع از کیفیت فایل و اطلاع از محتوا می باشد
ارتباطات و نظریه های ارتباطی
فایل پی دی اف قیمت : 37000 تومان
فایل پاورپوینت قیمت : 149000 تومان

معرفی ارتباطات و نظریه های ارتباطی

با دانلود فایل پاورپوینت قابل ویرایش و یا دانلود فایل ورد قابل ویرایش و یا دانلود فایل پی دی اف از سرفصل ها و مطالب ذیل آگاهی و دانش بدست می آورید که در ذیل برخی مطالب فایل با جزئیات و برخی صرفا سرفصلهای آن بیان شده است. 

تعریف اصطلاحی ارتباطات

• در فرهنگ لغات وبستر : Communication، عمل بخشيدن ،انتقال دادن،آگاه ساختن،مکالمه و مراوده داشتن استفاده شده است.

• فرهنگ فارسي معين : ربط دادن ، بستن ، بر بستن ، بسان چيزي با چيز ديگر ، بستگي ، پيوند ، پيوستگي و رابطه.

• فرهنگ آريانپور : براي Communication ؛ ارتباط ، خطوط و وسايل ارتباطي ، مبادله ، اطلاعيه ، نقل و انتقال ، مراوده ، اخبار ، مکاتبه ، سرايت ، راه ، ابلاغ.

تعریف ارتباطات

انتقال و درک مقصود بین یک یا چند فرستنده و یک یا چند  گیرنده می باشد.

تعاریف ارتباطات

تعریف رايت از ارتباطات : ارتباط فراگرد انتقال معني بين دو فرد است. 
تعریف دنيس لانگلي و ميشل شين از ارتباطات : ارتباط عبارت است ازفراگرد انتقال اطلاعات با وسايل ارتباطي گوناگون از يک نقطه ، يک شخص يا يک دستگاه به ديگري .  
تعریف اسميت از ارتباطات : ارتباط عبارت است ازفراگرد انتقال اطلاعات ،احساسها،حافظه هاو فکر ها در ميان مردم 
تعریف آرانگان از ارتباطات : ارتباط عبارت است از انتقال اطلاعات در محدوده سه چيز، انتشار، انتقال و دريافت پيام. 
تعریف هاولند از ارتباطات : ارتباط عبارت است ازفراگرد انتقال يک محرک (معمولا علامت بياني) از يک فرد(ارتباط گر) به فردي ديگر(پيام گير) به منظور تغيير رفتار او. 

نقش ارتباطات (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)
مدل ادراکی ارتباطات (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)
تعریف ارتباط

واژه انگليسي Communication” ” معادل « ارتباط » از واژه اي در زبان لاتين ،  به معني مشترك يا عمومي مشتق مي شود  . ما در صدد هستيم كه وجه اشتراكي بين خودمان و افرادي كه در صدد برقراري ارتباط با آنها هستيم،  بيابيم .  هدف ارتباط ،  رسيدن به نتايج دلخواه است. ارتباط يك فرآيند است و لذا پويا ، روان ،  متحرك و هميشه در تغيير است .  پس ساكن نيست. 

الگوی فرآیند ارتباط (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

کد ها ، نشانه ها و نماد ها در ارتباطات 

طبیعی

نشانه اي است که  ميان صورت و مفهوم همجواري و تماس وجود دارد. ( دود و آتش ، ردپا ورونده ، ورود فردي باچتر ودانستن بارش باران؛ ...)
تصویری

نشانه اي است که ميان صورت و مفهوم آن شباهتي عيني و تقليدي وجود دارد.(علايم راهنمايي و رانندگي، پله اضطراري؛ علايم نشانه مرد وزن، ...)
وضعی
نشانه اي است که ميان صورت و مفهوم آن نه شباهت عيني وجود دارد نه همجواري، بلکه تنها رابطه است قراردادي ، نه ذاتي وخود بخودي . به اينها نماد مي گويند ( بوق هاي سه گانه تلفن، عصاي سفيد، مارش نظامي از راديو ، درجات نظامي،...).

اهمیت برقراری ارتباط (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

اثرات ارتباط (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

اهداف ارتباط (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

ابزار ارتباط (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

موقعیت های متفاوت ارتباط (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

علل برقراری ارتباط
اشتراک پيدا کردن در ايده ها و عقايد
تامين بازخورد مناسب و قوي براي ديگران
کسب اطلاعات از ديگران
کسب قدرت و تاثيرگذاري
توسعه ارتباطات اجتماعي
حفظ اعتماد به نفس و فرهنگ خودي
ساير موارد

علل اشتراک گذاری ایده ها
بيان عقيده و موقعيت
ارائه دادن آموزش و راهنمائي
بيان کردن يک تغيير
ساخت وارائه يک برنامه
شرکت در جلسات
برقراري ارتباط با ماموريت ، ديدگاه و ارزشهاي سازماني

موانع اشتراک گذاری ایده ها
خجالتي بودن شما
ترس از رد شدن
فشار همگروه ها
تفکر سازمان نيافته
ساير چيزهائي که مي تواند باعث حالت دفاعي شود
ناتوانی هاي جسمي و ذهني و رواني
ارتباط با افراد تند خو و عصبي

انواع ارتباطات (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)
انواع شکل های ارتباطات سازمانی (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

ارتباطات کتبی (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

ارتباطات شفاهی (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

چگونگی برقراری ارتباط (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

انتخاب رسانه ارتباطی (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

عوامل مؤثر در انتخاب رسانه ارتباطی (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

ارتباط اثر بخش بین فردی (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

عوامل مؤثر در رفتار ارتباطی افراد (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

تفاوت ارتباطات کلامی و غیر کلامی (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

ويژگي هاي ارتباطات کلامي  (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

ويژگي هاي ارتباطات  غير کلامي (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

انواع ارتباطات غیر کلامی (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) مطالب این بخش را مطالعه فرمایید.)

ارتباط چشمي ( 30 ثانيه اول، بيان دردها و احساسات، علاقمندي ، شوق وقصدها و...)
تن صدا (منعکس کننده عکس العمل دروني و حالت گوينده، تقويت پيام هاي بينائي و...)
لمس ( نحوه تماس ،دست دادن ،در آغوش گرفتن و...)
ژست ها  ( حالات ، اطوار ، ادا ها و ...)
وضعيت بدن ( محل قرار گرفتن بازوها ، دستها ، پاها ، نحوه نشستن ، ايستادن و...)
ظاهر فيزيکي ( روش لباس پوشيدن ، حمل وسايل خاص و...)

حريم و فاصله شخصي ( حفظ حريم و فضا به هنگام ارتباط با سايرين ، فضائي که فرد درآن احساس آرامش کند، دوري و نزديکي و...)
بيان صورتي ( تغييرحالات چهره به اشکال مختلف براي ارسال پيامهاي گوناگون )
زبان بدن ( فرمهاي رمز شده در مورد سيستم هاي حرکات به شکل مکتوب ،اشاره براي سوار شدن به ماشين ؛ علامت پيروزي و...)
فرا زبان (  کاربرد گفتار بدون  استفاده از لغات )
بکارگيري وسايل  ( نمايش اشياء مادي ، لباس ، ترتيب مبل و اثاثيه  و...) 
گوش دادن ( نحوه توجه و تمرکز به هنگام برقراري ارتباط و درک پيام 

بیان انواع ارتباطات غیر کلامی به صورت تصویری  (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) عکس های مربوط به این بخش را مطالعه فرمایید.)

ارتباطات فرا زبان (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) عکس های مربوط به این بخش را مطالعه فرمایید.)

تفاوت الگوی ارتباطی زنان و مردان (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) عکس های مربوط به این بخش را مطالعه فرمایید.)

الگوی ارتباطی مردها (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) عکس های مربوط به این بخش را مطالعه فرمایید.) 

الگوی ارتباطی زنان (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) عکس های مربوط به این بخش را مطالعه فرمایید.)

پارازیت در ارتباطات

پديده اي است که منجر به ناتواني و حتي مرگ جريان ارتباطي دريک مقطع زماني مي شود.
فرستنده ، پرت شدن حواس در هنگام بيان مطلب.
گيرنده ، وجود سروصدا و همهمه در کنار محل ارتباطات.
پيام ، وجود ناراحتي يا بيماري يا ناتواني خاص.
کانال ارتباطي ، ارسال پيام با کدهاي ناشناخته براي مخاطب در بين جريان ارتباطي.

ارتباط بهتر  (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) عکس های مربوط به این بخش را مطالعه فرمایید.)
نکات برقراری ارتباطات
 اگر فرستنده پيام از راه های متعدد ار تباطی استفاده کند ؛تنوع ارتباطی بيشترخواهد بود .
 اگر ديدگاه های فرستنده پيام و گيرندگان ؛ هما هنگ باشد ؛ ارتباط موثرتر خواهد بود .
زمانی که از فرايند بحث برای تصميم گيری استفاده می شود؛ ارتباط تاثيرکاراتری بر رفتا ر و نگر ش های گر وهی دارد. 

زمانی که فرستنده و گيرنده پيام در موقعيت هايي قرار می گيرند که هر دو در ان زمينه تجربيات قبلی دارند ؛ ارتباط موثرتر می شود.
اگر شيوه و روشی که فرستنده پيام انتخاب می کند ؛ با انتظارات گيرندگان پيام مطا بقت داشته باشند ؛ اثر بخشی ارتباط بيشتر است .
اگر فرستنده پيام به شبا هت ها و تفاوتهای فردی ؛ اجتماعي ؛ و معلو ما ت و سن  خود و گيرندگا ن تو جه نمايد ؛ارتبا ط موثرتر خو اهد شد. 

اگر فرستنده پيا م به ويزگی های شخصيتی خود وگيرندگان پيام توجه کند؛ تا ثير ارتباط بيشتر است .
اگر فرستنده پيام های کلامی و اشا رات غير کلا می فر ستنده پيام ؛ يکد يگر را تقويت  کنند ؛ ار تباط ؛اثر بخشی بيشتري خواهد داشت.
توانايی برقراری ار تباط شفاهی با فرزندان نه فقط دست ما يه او ليه پدر و مادر است بلکه جزء اولين ابزار های يک مر بی نيز می باشد؛ تحقيقات نشان می دهد که تقريبا ۵۰ تا 93 در صد از اوقا ت روزانه انسان صرف ارتبا ط های اجتما عی و آن هم به شکل شفا هی می شود .

ویژگی های ارتباط مؤثر 
(با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) عکس های مربوط به این بخش را مطالعه فرمایید.)

بار اضافه اطلاعات (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) عکس های مربوط به این بخش را مطالعه فرمایید.)

فیلتر های ارتباطی (با دانلود فایل پاورپوینت  ( Powerpoint .pptx ) و یا دانلود فایل ورد ( Word .docx ) و یا دانلود فایل پی دی اف ( PDF .pdf) عکس های مربوط به این بخش را مطالعه فرمایید.)

موانع ارتباطات 
روند غير واضح : فرستنده و گيرنده ممکن است از زبان ، نماد ، فرهنگ و... مشترک استفاده نکنند.
زنجيره نظرات/دستورات: ممکن است پيام تا رسيدن به گيرنده بايد از مسيرهاي متعددي عبور کند .
فواصل بلند فرهنگي، جغرافيائي ، سازماني : براي گروهاي وسيع پيام بايد بخوبي تهيه و ارسال شود.
محدوديت هاي فردي : کم تواني و ناتواني ها ؛ تفاوتهاي هوشي و آموزشي.

برخورد با احساسها ، عقايد و اهداف
تصاوير ذهني / تعصبات 
ديدقالبي / خشک انديشي
پنداشت ها / فرضيات
قدرت

توجه :

فایل پی دی اف ( .pdf)  این محصول مشابه فایل پاورپوینت ( .pptx ) آن به صورت غیر قابل ویرایش می باشد و فایل ورد ( .docx ) از نظر محتوایی مشابه فایل پاورپوینت و از نظر شکلی فایل ورد قابل ویرایش به صورت ورد مقاله ی  قابل ویرایش است.


برچسب ها: ارتباطات در تئوری ها مدیریت رفتار سازمانیword مدیریت رفتار سازمانی چیست دانلود کامل کتاب رفتار سازمانی مقاله مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته ppt دانلود کتاب مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته pdf جزوه مدیریت رفتار سازمانی pdf مدیریت رفتار سازمانیpdf مدلهای مدیریت رفتار سازمانی تکنیکهای مدیریت رفتار سازمانی روش های مدیریت رفتار سازمانی مبانی مدیریت رفتار سازمانی اصول مدیریت رفتار سازمانی دوره رفتار سازمانی دوره های آموزشی مدیریت رفتار سازمانی مدیریت رفتار سازمانی اهداف رفتار سازمانی سطوح تجزیه و تحلیل رفتار سازمانی مقاله رفتار سازمانی کتاب مدیریت رفتار سازمانی تعریف رفتار سازمانی رفتار سازمانی pdf رفتار سازمانی مفاهیم مدیریت رفتار سازمانی کتاب رفتار سازمانی مقاله درمورد مدیریت رفتار سازمانی دکتر هادی ورزشکار آموزش مدیریت رفتار سازمانی دانلود پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته مقاله مدیریت رفتار سازمانی مدیریت رفتار سازمانی ppt دانلود پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی پاورپوینت رفتار سازمانی
دیدگاه
دیدگاه شما :