• ورود کاربران
  • ثبت نام

سه تکنیک شناسایی مشتری ایده آل

سه تکنیک شناسایی مشتری ایده آل

نظر دیگران :              2 رای
تهیه کننده مهسا مومن زاد قیمت
موضوع سه تکنیک شناسایی مشتری ایده آل
پی دی اف صفحات 4 0
حجم فایل پی دی اف 1 MB
تخفیف 0
هدیه
پاورپوینت صفحات 4 37000
حجم فایل پاورپوینت 2 MB
تخفیف 0
هدیه

سه روش برای شناسایی مشتری ایده آل که در مقاله رایگان در اختیار شما گذاشتیم، به شرح زیر می باشد:

1. شناسایی مشتری پرحاشیه

2. تحقیقات بازار

3. تجزیه و تحلیل رقابت پذیری

 هر یک از موارد نام برده در فایل پاورپونت (پی دی اف) به طور کامل توضیح داده شده است. 

مشاهده اسلاید ها در صفحات کوچک صرفا جهت اطلاع از کیفیت فایل و اطلاع از محتوا می باشد
سه تکنیک شناسایی مشتری ایده آل
فایل پی دی اف قیمت : 0 تومان
فایل پاورپوینت قیمت : 37000 تومان

معرفی سه تکنیک شناسایی مشتری ایده آل

برای شناسایی مشتری ایده آل خود چه کنیم؟
در هر کسب و کاری، بسیار مهم است که بدانید مشتری ایده آل شما کیست. ناتوانی در شناخت مشتری ایده آل، اغلب جایی است که کارآفرینان اشتباه می کنند.

زمانی که صاحبان مشاغل برای اولین بار متوجه می شوند که مشتری ایده آل آنها کیست، اغلب یک لحظه بسیار مهم برای آنها به حساب می آید. صاحبان مشاغل شرکت های خود را برای سال ها اداره می کنند بدون اینکه واقعاً بدانند مخاطب ایده آل آنها چه کسانی هستند، و این سوال را مطرح می کنند که چرا فرآیند فروش همیشه اینقدر سخت است و چرا به نظر می رسد هرگز جریان ندارد.

ممکن است استدلال کنید که این امر بازار و تعداد مشتریان مناسب شما را محدود می‌کند، اما کاری که در واقع انجام می‌دهد این است که شما را قادر می‌سازد بر روی مخاطبانی که واقعاً برای کار شما  ارزش قائل هستند، تمرکز کنید. هرچه بیشتر مشتری ایده آل خود را بشناسید، راحت تر می توانید مستقیما با آنها صحبت کنید و این کار برای شما آسان می شود. مغناطیسی می شوید. وقتی یک مشتری بالقوه احساس می کند که شما آنها را درک می کنید و تحویل می گیرید، حرف های شما برایشان دلنشین تر و پیشنهاد شما برای آنها بسیار جذاب تر می شود.

باید برای شناسایی مشتری ایده آل کسب و کارتان کمی وقت بگذارید تا افرادی را که در حال حاضر با آنها کار می کنید، بررسی کنید. اگر افراد خاصی هستند که از کار کردن با آنها لذت نمی برید، آنها را از لیست خود حذف کنید. برای بررسی جنسیت، گروه سنی، صنعت، موقعیت مکانی و سطح درآمد کمی زمان بگذارید. از آنها بپرسید که چه چیزی آنها را به همکاری با شما کشانده است. این می تواند به سرعت به شما یک نمای کلی از "چه کسی با شما است" بدهد.

کمی عمیق تر، از خود بپرسید که مشتری ایده آل شما چه چیزی می خواند. چه چیزی را در گوگل جستجو می کنند؟ آنها به دنبال چه اطلاعاتی هستند؟ کجا این اطلاعات را جستجو می کنند؟ از اندروید استفاده می کنند یا اپل؟ آیا آنها همیشه روی یک دستگاه تلفن همراه یا رایانه هستند؟ آنها در چه شبکه مجازی بیشتر فعالیت دارند، تلگرام، واتساپ، لینکدین، فیسبوک، سروش، ایتا و....؟  با دانستن اینکه آنها کجا هستند و به دنبال چه چیزی هستند، می توانید به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنید.

دانستن اینکه مشتری ایده آل شما آرزوی دستیابی به چه چیزی را دارد می تواند در تهیه اطلاعات کلیدی برای جمع آوری محتوای بازاریابی مناسب باشد. برای مثال، اگر شما یک مربی تناسب اندام هستید که عروس‌های آینده را هدف قرار می‌دهید، دانستن اینکه مشتری ایده‌آل شما قصد دارد قبل از روز عروسی اش، دو سایز لباس کم کند، فوراً برای او جذاب خواهد بود و از او می‌خواهد به آنچه شما می گویید، گوش دهد.

مردم اغلب به یکی از دو دلیل خرید می کنند: آرزویی دارند که دوست دارند برآورده شود یا مشکلی دارند که باید حل شود. اگر بتوانید چالشی را که مشتری ایده‌آل خود در حال حاضر با آن مواجه است شناسایی کنید و  مشکل آن‌ها را با یک راه‌حل جذاب پر کنید، به احتمال زیاد با تقاضای زیاد مواجه می شوید. به عنوان مثال، اگر احساس می کنید که درد دارید، احتمالاً به دنبال خدمات فیزیوتراپیست هستید. اگر متوجه شدید که سوخت خودروی شما کم شده است، برای پر کردن بنزین به پمپ بنزین مراجعه می کنید.

مردم به روش های مختلف خرید می کنند. برخی به صورت ناگهانی خرید می کنند. برخی وقت خود را صرف تحقیق، خواندن نظرات و بررسی گزینه های جایگزین در بازار می کنند. مهم است که عادات خرید مشتری ایده آل خود را بشناسید تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که آنها منابع مناسبی را برای خرید در اختیار دارند. برای مثال، اگر مشتری ایده‌آل شما به صورت ناگهانی خرید می‌کند، مطمئن شوید که وب‌سایتی با قابلیت خرید اعتباری دارید. اگر مشتری ایده‌آل شما دوست دارد قبل از سرمایه‌گذاری، تحقیق کند و از مشتریان دیگر اطمینان کسب کند، مطمئن شوید که یک مرکز آنلاین دارید که در آن افراد بتوانند نظرات و بازخورد خود را ارائه دهند. این برای مشتریان بالقوه شما که در حال تصمیم گیری برای خرید هستند، نکته کلیدی خواهد بود.

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما اگر از کار با کسی لذت می برید، این روند اغلب بسیار ساده تر است و نتایج به دست آمده اغلب بسیار بهتر است. شما باید در مورد اینکه با چه کسی کار می کنید هیجان زده باشید. اگر شما را هیجان زده نکند، کسب و کار شما را ناپایدار خواهد کرد. اگر می توانید هر روز یک جمعیت شناسی انجام دهید، آن چه کسی بود؟ با چه چیزی می توانید به آنها کمک کنید و چه ارزشی می توانید ارائه دهید؟

اگر تبلیغی در فیس‌بوک اجرا می‌کنید و همه افرادی را که پلتفرم اجتماعی می‌تواند به آن دسترسی پیدا کند هدف قرار می‌دهید، می‌توانم تضمین کنم که بازگشت سرمایه ضعیف خواهد بود. اگر ویلچر می فروشید و آگهی شما در فید فیسبوک یک مرد مجرد 24 ساله نمایش داده می شود، احتمال فروش بسیار اندک است. اگر قبلاً محصول یا خدماتی دارید، فهرستی از دلایلی که مردم به آنچه ارائه می‌دهید نیاز دارند، از جمله تغییراتی که می‌تواند در زندگی دیگران ایجاد کند، تهیه کنید.

اگر تلاش شما برای خدمت به همه باشد، در نهایت به هیچ کس خدمت نخواهید کرد. افرادی وجود دارند که واقعاً به چیزی که شما ارائه می دهید نیاز دارند و برای آنها ارزش قائل هستند و اکنون آماده خرید از شما هستند.


برچسب ها: مقاله مدیریتی مقاله رایگان کسب و کار موفق مدیریت کسب و کار مدیریت مشتری پاورپونت مدیریتی پاورپونت خوب پاورپونت رایگان پاورپونت شناسایی مشتری مشتری ایده ال کارافرینی کارآفرینی کسب و کار مشتری
دیدگاه
دیدگاه شما :