• ورود کاربران
  • ثبت نام

نحوه برخورد با کارمندان دشوار چگونه است؟

نحوه برخورد با کارمندان دشوار چگونه است؟

نظر دیگران :              1 رای
تهیه کننده دکتر احمد ورزشکار قیمت
موضوع نحوه برخورد با کارمندان دشوار چگونه است؟
پی دی اف صفحات 1 9000
حجم فایل پی دی اف 0.5 MB
تخفیف 0
هدیه
پاورپوینت صفحات 1 94000
حجم فایل پاورپوینت 0.6 MB
تخفیف 0
هدیه

فنون انطباق در برخورد با رفتارهای دشوار از منظر نظریه شناخت:

1.  افراد دارای رفتارهای تهاجمی/ خصمانه

2. شکوه کنندگان

3. افراد آرام

4. افراد کاملاً موفق(چرب زبان)

5. افراد  منفی باف(بدبین)

6. افراد نامصمم

7. افراد همه چیزدان

مشاهده اسلاید ها در صفحات کوچک صرفا جهت اطلاع از کیفیت فایل و اطلاع از محتوا می باشد
نحوه برخورد با کارمندان دشوار چگونه است؟
فایل پی دی اف قیمت : 9000 تومان
فایل پاورپوینت قیمت : 94000 تومان

معرفی نحوه برخورد با کارمندان دشوار چگونه است؟

مدیریت کارمندان دشوار یک موضوع ناخواسته اما بسیار رایج برای کارفرمایان و مدیران است. اما در مواردی که مشکلاتی وجود دارد، باید به سرعت و به روش صحیح با آنها برخورد شود تا هرگونه تأثیر سمی بر روحیه و عملکرد تیم کاهش یابد و موضوع به شکایت قانونی تبدیل نشود.

یک کارمند دشوار می تواند کسی باشد که در محیط کار به شیوه ای مسئولانه یا حرفه ای رفتار نکند. یا ممکن است فردی باشد که رفتارش بر سایر کارکنان تأثیر منفی می گذارد و بر آنها تأثیر می گذارد و یک محیط کاری خصمانه ایجاد می کند و توجه و بهره وری را از بین می برد.

برای کارفرمایان، مهم است که رفتارهای دشوار را بشناسند و بدانند چه اقدامی باید انجام دهند. بسته به شرایط، این می‌تواند شامل راه‌هایی برای تأثیر مثبت و تشویق تغییرات رفتاری، و در برخی موارد، تشدید اقدامات انضباطی باشد.

 

نحوه مدیریت کارمندان دشوار:
استراتژی های مدیریت کارمندان دشوار به شرایط بستگی دارد. روش های متداول برای نزدیک شدن به کارمندان دشوار به طور کلی عبارتند از:

1. منفی نگری را نادیده نگیرید. به راحتی می توان رفتار منفی را با اظهاراتی مانند «این فقط شخصیت آنهاست» از بین برد. اما اگر اقدامی انجام ندهید، این خطر بر سایر اعضای تیم تأثیر می گذارد و به طور بالقوه به روحیه و فرهنگ محل کار آسیب می رساند. همچنین ممکن است با خطرات قانونی روبرو شوید، به عنوان مثال اگر رفتار آنها تحت قانون برابری قلدری یا تبعیض آمیز تلقی شود، کارفرما می تواند در قبال اقدامات کارمندان خود مسئول باشد.

2. تصویر بزرگتر را درک کنید. وقتی یک کارمند مشکل است، به راحتی می توان به آنچه در پشت صحنه می گذرد توجه نکرد. با این حال، بهترین کارفرمایان متوجه می شوند که بهترین راه برای بهبود وضعیت، داشتن درک روشنی از آن، از جمله دانستن دیدگاه کارمند است. گاهی اوقات، گوش دادن به سادگی می تواند مشکلات را حل کند. شاید کارمند مشکلی داشته باشد که شما بتوانید آن را حل کنید.

3. بهانه ها را رد کنید. به کارمند یادآوری کنید که رفتار و نگرش خود را کنترل می کند و شکایت و عیب جویی یک انتخاب است. با این حال، یک کارفرما باید همیشه به کارمندان خود علاقه واقعی داشته باشد. سپس، شما در موقعیت مناسبی قرار خواهید گرفت تا تشخیص دهید که آیا کارمند با یک موضوع شخصی سروکار دارد و بر نگرش حرفه ای او تأثیر می گذارد. اگر چنین است، سعی کنید همدردی کنید اما رفتار آنها را نپذیرید.

4. کارمند را بخشی از راه حل قرار دهید. اگر کارمند در غیر این صورت یکی از اعضای ارزشمند تیم شما باشد، اما تمایل به انتقاد از همه و همه چیز داشته باشد، به سرعت به وزنه ای روی شانه های کسب و کار تبدیل می شود. به کارمند اطلاع دهید که علاقه مند به شنیدن نگرانی های آنها هستید، اما ترجیح می دهید مستقیماً با شما مشورت کنند تا اینکه با همکاران خود ناله کنند.

5. رفتار مثبت را تشویق کنید. هنگامی که با کارمند در مورد رفتار منفی آنها صحبت می کنید، برای آنها هدف تعیین کنید. به آنها توصیه کنید که اگر با یک برنامه، شخص یا موقعیت مشکلی دارند، با چیز مثبتی مقابله کنند. اگر همچنان بر روی بد تمرکز می کنند، آنها را وادار کنید تا خوبی ها را نیز در نظر بگیرند. شما نمی توانید نحوه تفکر آنها را تغییر دهید، اما می توانید استانداردهایی را در مورد زبان و لحنی که آنها در محل کار استفاده می کنند تعیین کنید.

6. یک برنامه عملیاتی تهیه کنید. یک جدول زمانی معقول برای تغییر رفتار ایجاد کنید و یک روز آینده را برای بحث در مورد پیشرفت تعیین کنید. رفتارهای خاصی را که می‌خواهید شاهد بهبود آنها باشید را مشخص کنید و نشانگرهای معیار را شناسایی کنید تا نشان دهید که تغییرات ایجاد شده است. اجازه دهید کارمند فضایی برای دستیابی به اهداف تعیین شده داشته باشد.

7. بازخورد رفتاری واضح بدهید. در ارتباط با توسعه یک برنامه اقدام در بالا، باید به کارمند بازخورد روشنی در مورد کارهایی که باید انجام دهند به طور متفاوت ارائه دهید. نکات کلیدی را یادداشت کنید. مستندات خوب منفی نیست، محتاطانه است، به خصوص اگر مجبور به اخراج کارمند باشید.


برچسب ها: مدیریت منابع انسانی ارتباطات مدیریت کارمندان نحوه برخورد با کارمندان کارمند چرب زبان کارمند مصمم کارمند آرام مدیریت کارمند رفتار با کارکنان مدیریت رفتار سازمانی نحوه برخورد با کارمند کارمند دشوار
دیدگاه
دیدگاه شما :