• ورود کاربران
  • ثبت نام

نوآوری و چشم انداز محوری در رهبری کسب و کار

نوآوری و چشم انداز محوری در رهبری کسب و کار

نظر دیگران :              1 رای
تهیه کننده دکتر هادی ورزش کار قیمت
موضوع نوآوری و چشم انداز محوری در رهبری کسب و کار
صدا مدت زمان 5 0
حجم فایل صدا 6.93 MB
تخفیف 0
هدیه
مشاهده اسلاید ها در صفحات کوچک صرفا جهت اطلاع از کیفیت فایل و اطلاع از محتوا می باشد
نوآوری و چشم انداز محوری در رهبری کسب و کار
فایل صدا قیمت : 0 تومان

معرفی نوآوری و چشم انداز محوری در رهبری کسب و کار

چگونه کسب و کار و سازمانمان را چشم انداز محور و نوآور محور کنیم ؟

اگر بخواهیم کسب و کارمان را تبدیل کنیم به یک کسب و کار موفق ، به یک کسب و کار پیشرو ، به یک نهاد پیشرو ، باید سبک اداره کسب و کارمان را تغییر دهیم باید نگرشمان را از ریاست به مدیریت و از مدیریت به رهبری کردن تبدیل کنیم. رییس کسی هست که اداره میشه، شرایط اون رو اداره می کنه، هر اتفاقی که بیوفته مبتنی بر اون اتفاق حرکت سازمانش حرکت کسب و کارش تغییر می کنه.

مدیر کسی هست که اداره می کنه مدیریت میکنه اون کسب و کار را وضع موجود را حفظ می کنه حداقل کاری که انجام میده اما رهبر میاد نوآوری می کنه توی محصولی که تولید می کنه توی فرانیدهای کاری که انجام میده توی بازار هدفی که در حال حاضر داره ، روش هایی که برای تولیدش داره. فرض کنید که در همین شرایط کرونا اونهایی که ریاست می کردن ، کسب و کارها تعطیل شد.

کسب و کارها به دلیل شرایطی که پیش اومده بود از بین رفت. اونی که مدیریت می کرد سعی کرد که با تعدیل نیرو یا با تغییر ساعت کاری یا تغییر شیوه کاری مبتنی بر اون پروتکل هایی که اعلام کرده بودن بتونه حیاتش رو اداره بده اما سازمان یا کسب و کاری که رهبری میشدن نوآوری کردن، محصول رو مبتنی بر شرایط تغییر دادن ، نوع بسته بندی رو تغییر دادن ، فرایند تولید رو تغییر دادن ، فرایند ارتباط با مشتری و روش های ارتباط با مشتری را مبتنی بر شرایط جدید بروز کردن . ایده های جدید اومد برای اینکه بشه محصول به بازار عرضه بشه و استفاده کنندگان از محصول اون رو با اطمینان خاطر استفاده بکنند.

رییس اون کارهایی رو هم که دیگران انجام دادند رو وقتی میاد اجرا بکنه وقتی میاد کپی برداری بکنه از دیگران ، خرابکاری می کنه یعنی کاری که دیگران اومدن انجام دادن، الگویی که اونا اومدن انجام دادن رو میاد تقلید کنه و توی کسب و کار خودش اجرا کنه ولی چون شرایط رو در نظر نگرفته، چون به دقت با اون مدل و با اون الگو آشنا نیست ، خرابکاری می کنه و منجر میشه که آسیب ببینه از پیاده سازی یک کاری که دیگران انجام دادن و موفق بودن.

مدیر کپی برداری می کنه کار دیگران رو میاد اجرا می کنه با توجه به شرایط محیط کسب و کار و شرایط کسب و کار خودش و همگون بودن شرایط خودش با اون روش یا اون کسب و کاری که ازش الگو برداری کرده ، اون فعالیت رو بنچ مارک می کنه و در مجموعه خودش پیاده سازی می کنه

اما مجموعه ای که داره رهبری میشه ، کسب و کاری که داره رهبری میشه و سازمانی که سکان دارش یک رهبر هست، رویکرد حاکم بر اون سازمان رهبری هست، ایجاد کنندست، میاد یک کار جدیدی را ایجاد می کنه یک محصول جدیدی را ایجاد می کنه و برای اولین بار به بازار عرضه می کنه و یک فرایند تولید جدید رو ایجاد می کنه و براساس اون رقابت پذیری کالا و محصولاتش رو بالا میبره ، یک روش تولید جدید رو ایجاد می کنه و براساس اون ضایعات و اتلاف منابعش رو کمتر می کنه. پیشرو و دیگران میان ازش تقلید می کنند. 

کسی که ریاست می کنه؛ رفتارهاش رفتارهای هیجانی است، رفتارهاش مبتنی بر تغییر شرایط تغییر می کنه، ثبات رفتاری و ثبات عملکردی نداره .

کسی که داره مدیریت می کنه کسب و کارش رو مبتنی بر برنامه ، مبتنی بر بودجه ریزی جلو میره ، کسی که داره مدیریت می کنه برنامه محور هست. درسته سطحش یا افق زمانی برنامش عملیاتی هست و کوتاه مدته اما باز نسبت به اون رییسی که هیچ برنامه ای نداره برای شرایط مختلف ، برای مواقع مختلف و برای زمان های مختلف خیلی جلوتره .

خیلی از سازمان های بزرگ ما می بینیم که همین مدیریت هم در ان ها حاکم نیست . یعنی واقعا مبتنی بر ریاست دارن اداره می شن. اون سازمان بزرگ رو به سمت نابودی می برن و به سمت افول حرکتش میدن .

کسی که مدیریت می کنه برنامه ریزی رو انجام میده و براساس اون بودجه ریزی می کنه و اجرا می کنه در واقع صرفا یک سند عملیاتی داره. اما اونی که داره میاد رهبری می کنه تصویر سازی می کنه از آینده که مثلا سازمان و کسب و کار من قراره 15 سال آینده یا 20 سال آینده در کجا باشه؟ یک چسم انداز برای خودش تعیین می کنه و مبتنی بر اون چشم انداز استراتژی هاش رو تعیین می کنه و براساس اون استراتژی ها برنامه مشخص و حرکت می کنه .

یعنی سند راهبردی تهیه و تدوین می کنه و براساس اون سند راهبردی جلو میره ، پس سازمان استراتژی محور است . سازمان چشم انداز محور است. این یکی از تفاوت های ریاست ، مدیریت و رهبری است. 

برای شناخت این تفاوت ها ادامه صوت ها و مطالب مرتبط با این موضوع را بخوانید. 

این فایل را برای کسانی که صاحب کسب و کار هستند ارسال کنید تا بتوانند به رشد و توسعه بالا دست یابند و زمینه ساز رشد آن ها شوید. 

نظرتان را در خصوص مطالب ارائه شده در بخش نظرات بگویید تا دیگران نیز از آن بهره مند شوند. 


برچسب ها: پادکست صوتی دکتر هادی ورزش کار رهبری کسب و کار و سازمان به جای مدیریت و ریاست فرق رهبری و مدیریت و ریاست تفاوت های رهبری و مدیریت روش های رهبری کسب و کار یادگیری رهبری کسب و کار چگونه کسب و کارمان را رهبری کنیم آموزش صوتی رهبری کسب و کار دانلود فایل صوتی رایگان مدیریت کسب و کار رهبری کسب و کار چگونه کسب و کار و سازمانمان را رهبری کنیم؟ فایل آموزشی رایکان رهبری کسب و کار فایل صوتی آموزش رهبری و مدیریت کسب و کار پادکست مدیریتی
دیدگاه
دیدگاه شما :